آموزش فروش همستر کامبت ؛ مراحل فروش ارز دیجیتال HMSTR

آموزش فروش همستر کامبت ؛ مراحل فروش ارز دیجیتال HMSTR

فروش همستر کامبت و نحوه انجام آن یکی از پرتکرارترین سؤالات این روزهای کاربران بازی همستر کامبت است. ورود توکن همستر کامبت با نماد HMSTR در مرحله پری مارکت (Pre Market) به تب‌وتاب فروش این ارز دیجیتال دامن زد. سپس خبر فهرست شدن آن در صرافی کوکوین این هایپ را بیشتر کرد.

همه این اخبار تا چه حد واقعیت دارد؟ آیا واقعاً امکان خرید و فروش در صرافی کوکوین وجود دارد؟ در این مطلب به این سؤالات پاسخ می‌دهیم.

فروش همستر کامبت

فروش سکه همستر کامبت هنوز فقط در بازار پیش از عرضه ممکن است. یعنی شما می‌توانید توکن HMSTR خود را در Pre Market پیش فروش کنید؛ اما وجه فعلاً به حسابتان واریز نمی‌شود و زمان دقیق آن هم اعلام نشده است. بنابراین مراقب اخبار مربوط به خرید و فروش در دیوار و در صرافی ایرانی باشید. فروش در صرافی کوکوین هم فقط به شکل پیش فروش است.

طبق گزارش‌های منتشر شده، معاملات ارز دیجیتال همستر کامبت قرار بود از ۱۲ ژوئن (۲۳ خرداد) آغاز شود. اما صرافی کوکوین تاریخ لیست شدن را دو روز به تأخیر انداخت و در صفحه اطلاع‌رسانی خود ۱۴ ژوئن را تاریخ ورود توکن همستر کامبت HMSTR$ به این بازار اعلام کرد.

خرید و فروش همستر کامبت در دیوار

در ایران بازار خرید و فروش توکن همستر در دیوار هم چندیست داغ شده و با یک جست‌وجوی کوچک در دیوار صدها آگهی مشاهده می‌کنید. توجه داشته باشید که این آگهی‌ها غالباً آگهی فروش اکانت همستر کامبت هستند، نه خود سکه‌ها. پیشنهاد می‌کنیم از این روش اجتناب کنید و مراقب کلاهبرداری‌ها باشید.

برخی حساب کاربری خود را با پرافیت و تعداد سکه مختلف با قیمت‌های متفاوت در دیوار برای فروش می‌گذارند. این در حالی است که توکن HMSTR هنوز فهرست نشده و هیچ قیمت دقیقی ندارد.

اگر فکر می‌کنید بازی همستر کامبت قرار است ایردراپ موفقی داشته باشد، بهتر است خودتان در بازی شرکت کنید. اگر برای خرید یک حساب کاربری همستر پول پرداخت کنید، ممکن است پس از تعیین قیمت توکن‌های ‌HMSTR متوجه شوید که ارزش واقعی سکه‌ها کمتر از پولی است که پرداخت کرده‌اید.

به‌علاوه، برخی از این آگهی‌ها فیک هستند و اصلاً اکانتی در کار نیست. امکان کلاهبرداری در موارد این‌چنینی بسیار زیاد است. به همین دلیل است که پیشنهاد می‌کنیم تا حد امکان از چنین روش‌هایی دوری کنید.

مراحل فروش توکن همستر

فراموش نکنید تنها مرجع برای برداشت همستر کامبت و اطلاع‌رسانی‌های رسمی، ربات (@hamster_kombat_bot) و کانال تلگرام همستر کامبت است. اما به‌طور کلی اگر از بازیکنان این بازی تلگرامی ترند هستید و می‌خواهید برای این فرایند آماده شوید، گام‌های زیر را باید طی کنید:

  • نصب کیف پول تون (TON)
  • تهیه کردن مقداری تون کوین برای پرداخت کارمزدها
  • اتصال کیف پول تون به بازی همستر کامبت

در ادامه به هرکدام از این بخش‌ها نگاه دقیق‌تری خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: همستر کامبت چیست؟ همه چیز درباره بازی Hamster Kombat

۱. نصب کیف پول تون

برای شروع کار یک کیف پول تون کوین روی گوشی یا کامپیوتر شخصی خود نصب کنید؛ چراکه برای برداشت همستر خود به کیف پول تون کوین نیاز دارید. کیف پول خوب برای تون کوین کم نیست؛ اما یکی از بهترین گزینه‌ها، کیف پول تون‌ کیپر (TonKeeper) است.

آموزش فروش نات کوین (آخرین آپدیت)
لوگوی کیف پول TonKeeper

تون کیپر یک کیف پول غیرامانی و امن برای ذخیره‌سازی، ارسال و دریافت رمزارز تون کوین و سایر توکن‌های مبتنی بر بلاک چین TON است. این کیف پول توسط بنیاد تون توسعه یافته است. برای دانلود این کیف پول می‌توانید به سایت tonkeeper.com مراجعه کنید.

توجه: استفاده از کیف پول رسمی تلگرام (Telegram Wallet) با توجه به تحریم‌ها برای کاربران ایرانی توصیه نمی‌شود. بنابراین، از کیف پول‌های غیرامانی مانند تون‌ کیپر استفاده کنید.

۲. تهیه مقداری تون کوین برای پرداخت کارمزدها

برای اینکه بتوانید توکن همستر خود را برداشت یا منتقل کنید، ازآنجاکه بازی همستر کامبت روی شبکه تون کوین پیاده‌سازی می‌شود، به مقدار کمی تون کوین نیاز دارید تا جابه‌جایی را انجام دهید.

با توجه به کارمزدهای پایین شبکه تون کوین، به کمتر از معادل یک دلار ارز دیجیتال تون کوین (TON) نیاز دارید. اما برای اطمینان بیشتر بهتر است حداقل ۲ دلار تون داشته باشید.

برای خرید تون کوین هم از صرافی‌های ایرانی و هم از صرافی‌‌های خارجی می‌توانید استفاده کنید. پس از خرید از صرافی، حتماً آن را روی شبکه تون به کیف پولی که ساخته‌اید منتقل کنید.

۳. اتصال کیف پول تون به همستر کامبت

ربات همستر کامبت در قسمت ایردراپ خود (Airdrop tasks) امکان اتصال به کیف پول‌های تون کوین را فراهم کرده است که کاربران بتوانند کیف پول خود را به ربات متصل کنند و برداشت خود را انجام دهند. برای اتصال ربات همستر کامبت به کیف پول تون کوین کافی است وارد ربات شوید تا گزینه «Connect Your TON Wallet» را در تب Airdrop مشاهده کنید.

اتصال همستر کامبت به کیف پول تون کوین

همچنین توصیه می‌کنیم این مقاله از وبسایت ارزدیجیتال را مطالعه کنید: آموزش وصل کردن کیف پول به همستر کامبت ؛ اتصال کیف پول تون به بازی همستر چگونه است؟

توجه داشته باشید که به دلیل ریسک تحریم‌ها، توصیه می‌شود از کیف پول رسمی تلگرام (Telegram Wallet) استفاده نکنید و کیف پول‌های غیرامانی همچون TonKeeper را برگزینید. کیف پول تون کیپر را می‌توانید از طریق وب‌سایت رسمی آن به نشانی tonkeeper.com دریافت و روی گوشی خود نصب کنید.

مجدداً تأکید می‌کنیم که برای انتقال و برداشت همستر کامبت، احتمالاً به مقداری تون کوین (کمتر از ۲ دلار) در کیف پول خود احتیاج خواهید داشت تا کارمزد تراکنش‌ها را پوشش دهید.

زمان لیست شدن همستر کامبت در پری مارکت کوکوین

تیم توسعه همستر کامبت اعلام کرده است که توکن همستر در تاریخ ۲۶ سپتامبر (۵ مهر ۱۴۰۳) عرضه و در صرافی‌ها لیست خواهد شد. پس از این رویداد، کاربران می‌توانند توکن‌های خود را در ایردراپ همستر دریافت و اقدام به خرید یا فروش آن کنند.

دوره معاملاتی پیش از عرضه این توکن از ۱۴ ژوئن ۲۰۲۴ ساعت ۱۰:۰۰ به وقت UTC معادل ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ در ساعت ۱۳:۳۰ آغاز شد. توجه داشته باشید که زمان تسویه حساب هنوز اعلام نشده است. زمان تسویه حساب (settlement time) زمانی از پیش تعیین‌شده برای تکمیل انتقال دارایی‌های دیجیتال از حساب فروشنده به حساب خریدار است.

جزئیات کلیدی از زمان لیست شدن همستر کامبت (HMSTR) در کوکوین به شرح زیر است:

  • مدت زمان معامله
    • تاریخ شروع: ۱۴ ژوئن ۲۰۲۴ ساعت ۱۰:۰۰ به وقت UTC (معادل ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۰)
  • تاریخ پایان: اعلام خواهد شد.
  • زمان تسویه
    • اعلام خواهد شد.
  • نرخ تعهد
    • ۱۰۰٪ است. به این معنی که شرکت‌کنندگان باید به‌طور کامل ارزش کل سفارش خرید و فروش را برای معامله تعهد کنند. یا به‌زبانی ساده‌تر تمام میزان توکن HMSTR واریزی شما باید معامله شود.
  • نرخ کارمزد
    • ۲.۵٪: این کارمزد بر مقدار کل معامله اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید: آموزش خرید توکن همستر کامبت HMSTR

سوالات متداول

همستر کامبت چیست؟

همستر کامبت یک بازی ارز دیجیتالی مبتنی بر تلگرام است که در آن با ضربه زدن و کلیک کردن روی صفحه می‌توانید سکه‌ استخراج کنید. این بازی پس از موفقیت نات کوین ترند شد و پاداش‌های روزانه در قالب کارت همستر و کد مورس از ویژگی‌های این بازی هستند.

توکن HMSTR در کوکوین کی لیست می‌شود؟

دوره معاملاتی پیش از عرضه این توکن از ۱۴ ژوئن ۲۰۲۴ در ساعت ۱۰:۰۰ به وقت UTC معادل ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ در ساعت ۱۳:۳۰ در صرافی کوکوین آغاز شد.

آیا خرید همستر کامبت در حال حاضر امکان‌پذیر است؟

در حال حاضر امکان خرید همستر کامبت فقط به‌صورت پیش خرید در بازار پیش از عرضه امکان‌پذیر است. اما پس از رویداد ایردراپ همستر در ۵ مهر ۱۴۰۳، می‌توانید در صفحه خرید همستر در وب‌سایت ارزدیجیتال توکن HMSTR را بخرید.

آیا فروش و خرید همستر کامبت در دیوار ممکن است؟

آگهی‌هایی که در دیوار مشاهده می‌کنید در اصل آگهی خرید و فروش اکانت همستر کامبت هستند، نه خود سکه‌ها. پیشنهاد می‌کنیم از این روش استفاده نکنید.

جمع‌بندی

در این مقاله ابتدا نگاهی به امکان خرید و فروش ارز همستر کامبت داشتیم و سپس مراحلی که برای این کار باید طی کنید را بررسی کردیم. به‌عنوان نکته پایانی پیشنهاد می‌کنیم اخبار را از مراجع رسمی دنبال کنید. همستر کامبت به محبوبیت زیادی رسیده و در صورت فهرست شدن آن در صرافی‌ها و ایجاد امکان خرید و فروش، خبر آن در همه مراجع رسمی اعلام می‌شود.