صرافی EBI چیست؟ آموزش ثبت نام و معامله در صرافی ای بی آی

صرافی EBI چیست؟ آموزش ثبت نام و معامله در صرافی ای بی آی

با داغ‌شدن تب‌وتاب برداشت ایردراپ بازی همستر کامبت (Hamster Kombat)، نام یک صرافی کمترشناخته‌شده به‌نام EBI در دنیای ارزهای دیجیتال، به‌ویژه میان ایرانیان، پیچید. تا پیش از این، کمتر کسی با صرافی غیرمتمرکز ای بی آی آشنا بود و از آن برای معاملات ارزهای دیجیتال خود استفاده می‌کرد. در این مطلب ضمن بررسی مزایا و اتصال کیف پول به صرافی EBI ، نحوه برداشت ایردراپ توکن HMSTR بازی همستر کامبت از طریق آن را نیز آموزش می‌دهیم.

هشدار: صرافی EBI به‌تازگی راه‌اندازی شده است و در حال حاضر فقط جفت‌ارز همستر کامبت/تتر را دارد. به‌نظر می‌رسد هنوز معاملات دیگری در این صرافی انجام نمی‌شود. ازاین‌رو، این مقاله را صرفاً یک مقاله آموزشی در نظر بگیرید و نه توصیه به استفاده از این صرافی.

صرافی EBI چیست؟

صرافی EBI.xyz یک پلتفرم غیرحضانتی و غیرمتمرکز مجهز به دفتر سفارشات لیمیت برای معاملات فیوچرز پرپچوال و دائمی است. این صرافی، نقدینگی بالا و دسترسی به دارایی‌های جدید محبوب در بازار را ارائه می‌دهد. تمام معاملات این پلتفرم روی یک بلاک چین لایه دوم اتریوم به‌نام ای‌بی‌آی چین (Ebi Chain) که روی آربیتروم اوربیت (Arbitrum Orbit) ساخته شده است، انجام می‌شوند.

بیشتر بخوانید: قرارداد‌ آتی دائمی یا پرپچوال (Perpetual) چیست؟

در این صرافی امکان کسب امتیاز از طریق معامله، دعوت از دوستان، همکاری در فروش، انجام تسک‌ها و موارد بسیار دیگر وجود دارد. این امتیازات را بعداً می‌توان به پول نقد تبدیل کرد.

شبکه‌های پشتیبانی‌شده در صرافی EBI کدام‌اند؟

صرافی EBI از واریز و برداشت تتر روی شبکه‌های اتریوم، بایننس اسمارت چین و آربیتروم پشتیبانی می‌کند و اعلام کرده است که به‌زودی از واریز تتر ترون و سولانا و برداشت تتر ترون نیست پشتیبانی خواهد کرد.

صرافی ای بی آی به‌عنوان یک پلتفرم غیرمتمرکز، امنیت و شفافیت را جزو اولویت‌های خود قرار داده است و دارایی‌های کاربران را در قرارداد هوشمندی که جزئیات آن روی بلاک چین قابل اعتبارسنجی است، نگهداری می‌کند.

در‌حال‌حاضر، فقط واریز و برداشت ارز تتر در صرافی EBI پشتیبانی می‌شود.

شبکه‌های پشتیبانی‌شده برای واریز

  • تتر روی اتریوم، بایننس اسمارت چین و آربیتروم
  • به‌زوی: تتر روی ترون و سولانا

شبکه‌های پشتیبانی‌شده برای برداشت

  • تتر روی اتریوم، آربیتروم، بایننس اسمارت چین
  • به‌زودی: تتر روی ترون

برداشت همستر کامبت از صرافی EBI

برای برداشت همستر از صرافی EBI فقط امکان واریز توکن‌های همستر کامبت به این صرافی و تبدیل آن به تتر وجود دارد. پس از تبدیل همستر به تتر، می‌توانید تترهای خود را در یکی از شبکه‌های پشتیبانی‌شده برداشت کنید. به‌نظر می‌رسد این صرافی در حال حاضر فعالیتی به‌جز تبدیل توکن‌های همستر ندارد و در بخش معاملات فقط جفت‌ارز همستر/تتر موجود است.

بیشتر بخوانید: بهترین روش برداشت همستر کامبت برای ایرانیان با صرافی EBI

مزایای صرافی EBI چیست؟

چند دلیل ازجمله کارمزد صفر و عدم نیاز به احراز هویت، ازجمله مهمترین علل استفاده از صرافی ای‌بی‌آی برای ترید و خصوصاً برداشت ایردارپ‌های بازی همستر کامبت هستند. در ادامه، دیگر مزایای این صرافی را بررسی می‌کنیم.

رابط کاربری ساده

به‌خاطر سادگی طراحی، معامله‌گران با هر سطح تجربه‌ای قادر به استفاده از صرافی EBI هستند. این سادگی یکی از نقاط قوت مهم برای کسانی است که تازه وارد دنیای معاملات ارز دیجیتال شده‌اند.

بی‌نیاز به احراز هویت

یکی از مزایای عمده صرافی ای بی آی، بی‌نیازی کاربران به انجام فرایند احراز هویت (KYC) است. بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز مانند بایننس، کوین بیس و کوکوین، تکمیل مراحل احراز هویت برای استفاده از خدماتشان را اجباری کرده‌اند.

ازآنجایی‌که ایران در لیست تحریم‌ها قرار دارد، کاربران ایرانی نیز قادر به انجام این فرایند نیستند. به‌همین‌خاطر، بسیاری از کاربران ایرانی به‌دنبال صرافی‌هایی هستند که نیاز به احراز هویت ندارد. صرافی EBI می‌تواند از این منظر گزینه مناسبی برای معاملات ارزهای دیجیتال و خصوصاً برداشت ایردراپ توکن‌های بازی همستر کامبت باشد؛ اما کاربران هرگز نباید از بررسی اعتبار و امنیت صرافی غافل شوند.

بدون کارمزد گس

کارمزد تراکنش یا همان گس (Gas) یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که هنگام استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز باید مدنظر داشت. برخی از شبکه‌های بلاک چینی مانند اتریوم گس بسیار بالایی دارند که باعث می‌شود تراکنش‌های خرد مقرون‌به‌صرفه نباشد. اما صرافی ای‌بی‌آی این کارمزدها را حذف کرده و یک راه‌حل مقرون‌به‌صرفه برای معاملات ارائه داده است.

سیستم پاداش‌دهی جذاب

صرافی ای بی آی از طریق یک سیستم پاداش بازی‌محور، کاربران را به تعامل بیشتر تشویق می‌کند. معامله‌گران می‌توانند با شرکت در رویدادها، تعامل با جامعه و افزایش فعالیت‌های معاملاتی خود، پاداش کسب کنند. این رویکرد نه‌تنها معاملات را لذت‌بخش‌تر می‌کند، بلکه با ارائه مشوق‌های ملموس برای مشارکت فعال، باعث حفظ کاربران می‌شود.

امنیت و حریم خصوصی

امنیت یکی از اولویت‌های اصلی این پلتفرم است. EBI از یک فناوری پیشرفته رمزگذاری برای حفاظت از داده‌ها و دارایی‌های کاربران استفاده می‌کند. علاوه‌براین، با استفاده از احراز هویت دو عاملی (2FA) می‌توانید امنیت حساب خود را دوچندان کنید. بااین‌حال، باید این نکته را هم در نظر داشت که این صرافی تازه‌کار است و تا زمانی که امنیت آن مورد آزمایش قرار نگرفته باشد، نمی‌توان درباره آن نظر قطعی داد.

آموزش ساخت حساب کاربری و اتصال کیف پول به صرافی EBI

ساخت حساب کاربری در صرافی ای بی آی، مانند پلتفرم‌های غیرمتمرکز دیگر، با اتصال کیف پول انجام می‌شود. برای این کار وارد وبسایت رسمی صرافی به آدرس EBI.xyz شده و از گوشه راست بالای صفحه، روی گزینه نارنجی‌رنگ «Connect Wallet» کلیک کنید.

صفحه اصلی پلتفرم ای بی آی
صفحه اصلی صرافی ای‌بی‌آی

سپس باید از بین گزینه‌های نمایش‌داده‌شده، کیف پول مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر هیچ یک از گزینه‌ها را روی دستگاه خود نصب ندارید، پیشنهاد می‌کنیم کیف پول متامسک را نصب کنید.

بیشتر بخوانید:کیف پول متامسک ؛ دانلود و آموزش کامل MetaMask

انتخاب کیف پول برای اتصال به EBI
انتخاب کیف پول برای اتصال به EBI

پس از انتخاب کیف پول مورد نظر (در این مثال افزونه متامسک)، پنجره‌ای باز می‌شود که آدرس والت متامسک شما را نشان می‌دهد. برای اتصال صرافی ای بی آی به این کیف پول، روی «Next» کلیک کنید.

اتصال ای‌بی‌ای به متامسک
اتصال اولیه ای‌بی‌ای به متامسک

سپس پیامی مبنی بر نیاز به دسترسی وبسایت صرافی EBI به آدرس، موجودی حساب، فعالیت و پیشنهاددهی تراکنش‌ها برای تأیید در این والت نمایش داده می‌شود. این دسترسی‌ها همگی امن هستند و رمز عبور یا عبارت بازیابی کیف پول شما را آشکار نمی‌کنند. برای دادن مجوز، روی «Confirm» کلیک کنید.

تأیید اتصال متامسک به صرافی EBI
تأیید اتصال متامسک به صرافی EBI

در مرحله بعد، پنجره‌ای باز می‌شود که درصورت داشتن کد ریفرال، می‌توانید آن را در این قسمت وارد نمایید. پس از وارد کردن کد، روی «Start Exploring» کلیک کرده یا «Skip» را انتخاب کنید.

وارد کردن کد ریفرال
وارد کردن کد ریفرال

در آخر، پیامی توسط کیف پول متامسک نمایش داده می‌شود. برای تأیید نهایی اتصال، روی «Confirm» کلیک کنید.

تایید نهایی اتصال ای بی آی به متامسک
تایید نهایی اتصال ای‌بی‌آی به متامسک

حالا اتصال والت شما به صرافی ای بی آی با موفقیت به پایان رسیده است و آدرس خود را در بالای صفحه مشاهده می‌کنید.

آموزش واریز ارز دیجیتال به صرافی EBI

در‌حال‌حاضر، تنها واریز مستقیم تتر روی شبکه‌های اتریوم، آربیتروم و بایننس اسمارت چین از کیف پول‌های شخصی پشتیبانی‌شده در صرافی ای بی آی امکان‌پذیر است. این یعنی امکان واریز مستقیم از کیف پول‌های پشتیبانی‌نشده یا صرافی‌های ارز دیجیتال به پلتفرم ای‌بی‌آی وجود ندارد.

برای واریز تتر به EBI باید مراحل زیر را انجام دهید:

۱. در صفحه اصلی، از گوشه چپ بالای صفحه، روی «Account» کلیک کنید.

گزینه account در ای‌بی‌آی
منوی Account

۲. در صفحه بعد، از منوی سمت چپ، «Deposit» را انتخاب کنید:

  • در زیر قسمت «Wallet»، با استفاده از منوی آبشاری می‌توانید شبکه واریز تتر را از آربیتروم وان که به‌صورت پیش‌فرض انتخاب شده است، به دیگر شبکه‌های پشتیبانی‌شده از جمله اتریوم و بایننس اسمارت چین تغییر دهید.
  • از قسمت «Amount» باید مقدار تتر مورد نظر برای واریز را وارد کنید.
  • در ادامه، کارمزد شبکه نمایش داده می‌شود که باید آن را در کیف پول مبدا خود داشته باشید. (برای شبکه‌های اتریوم و آربیتروم، کارمزد به‌صورت ارز ETH و برای شبکه بایننس اسمارت چین، کارمزد با ارز BNB باید پرداخت شود).
  • نهایتاً روی «Approve» کلیک کنید.
منوی واریز در حساب کاربری صرافی EBI
منوی واریز در حساب کاربری صرافی EBI

۳. پس از کلیک روی «Approve»، پنجره مربوط به کیف پول متامسک (یا کیف پول انتخابی شما در مرحله قبل) باز می‌شود که باید تراکنش را در آن تأیید کنید. روی «Approve» بزنید و باقی مراحل را درصورت نمایش پیغام (مثلاً تغییر شبکه کیف پول از اتریوم به آربیتروم) تا انتها ادامه دهید.

تایید تراکنش واریز
تایید تراکنش واریز

۴. پس از تأیید کامل تراکنش واریز، حدود ۱ دقیقه منتظر بمانید تا ارزها به حساب شما در صرافی EBI ارسال شوند. پس از واریز موفقیت‌آمیز، از قسمت «Recent Deposit History» می‌توانید تاریخچه تراکنش‌هایتان را مشاهده کنید.

تاریخچه واریزها در صرافی ای بی آی
تاریخچه واریزها

۵. واریز ارز تتر به صرافی ای بی آی در این مرحله به پایان می‌رسد. با مراجعه به منوی «Position» در حساب کاربری خود نیز می‌توانید موجودی حسابتان را بررسی نمایید.

منوی Position در صرافی ای‌بی‌آی
منوی Position

آموزش برداشت ارز در صرافی EBI

برداشت از صرافی ای بی آی طی دو مرحله انجام می‌شود. علت طراحی چنین فرایندی، افزایش امنیت قرارداد هوشمند این پلتفرم و همچنین دادن زمان کافی به معاملات تسویه‌نشده برای اضافه‌شدن به بلاک چین مربوطه است. شما در هر زمانی می‌توانید موجودی حساب استفاده‌نشده به‌عنوان وثیقه در معاملات‌ خود را برداشت کنید.

همانطور که در ابتدای این مطلب نیز گفتیم، هم‌اکنون برداشت تتر روی شبکه‌های اتریوم، آربیترم و بایننس اسمارت چین در صرافی ای‌بی‌ای پشتیبانی شده است.

برای برداشت ارز دیجیتال تتر از EBI باید مراحل زیر را انجام دهید:

۱. منوی «Account» در بالای صفحه اصلی را انتخاب کنید.

منوی Account در صرافی ای‌بی‌آی
منوی Account

۲. سپس از منوی سمت چپ، روی «Withdraw» کلیک کنید:

  • مقدار مورد نظر برای برداشت را در بخش «Amount» وارد کنید. دقت داشته باشید که حداقل مقدار برداشت تتر در صرافی ای بی آی، ۱ واحد USDT است.
  •  سپس روی «Start Withdraw» کلیک کنید. این کار، اولین مرحله از برداشت دو مرحله‌ای در صرافی EBI است. (درصورتی که پیغامی برای تغییر شبکه به ای‌بی‌آی چین (EBI Chain) در کیف پول‌تان نمایش داده شد، آن را تأیید کنید.)
آغاز برداشت
آغاز برداشت و وارد کردن جزئیات

۳. در ادامه، پیغامی برای تأیید تراکنش برداشت و فراخوانی قرارداد هوشمند مربوط به آن در کیف پولتان ظاهر می‌شود. آن را نیز تأیید کنید.

تأیید برداشت در صرافی EBI
تأیید اولیه برداشت

۴. چند لحظه منتظر بمانید تا بلاک حاوی تراکنش برداشت شما تأیید شود. پس از تأیید، ثانیه‌شمار دومین مرحله برداشت آغاز می‌شود. این مرحله حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و گزینه «Claim to Wallet» پس از آن فعال خواهد شد.

ثانیه شمار برداشت
ثانیه‌شمار برداشت

۵. پس از ۱۵ دقیقه یا پایان ثانیه‌شمار، می‌توانید زنجیره مورد نظر برای برداشت ارز تتر را از منوی آبشاری انتخاب کنید.

انتخاب زنجیره برای برداشت
انتخاب زنجیره برای برداشت

۶. پس از انتخاب شبکه مورد نظر، روی «Claim to wallet» کلیک کنید. یک کارمزد ۰/۰۶ درصدی به‌صورت خودکار از مقدار برداشت کسر می‌شود. این کارمزد برداشت، همان کارمزد گس شبکه مورد نظر است و هیچ کارمزد برداشت دیگری در این صرافی وجود ندارد.

کارمزد برداشت در صرافی ای بی آی
کارمزد برداشت

۷. در آخر، یک تقاضای دیگر برای امضای تراکنش در کیف پول‌تان ظاهر می‌شود. آن را تأیید کنید.

امضای برداشت و تایید نهایی تراکنش در صرافی EBI
امضای برداشت و تأیید نهایی تراکنش

در این مرحله، برداشت شما نهایی می‌شود. با مراجعه به بخش «Recent Withdraw History» نیز می‌توانید تاریخچه برداشت‌های خود را مشاهده کنید.

آموزش باز کردن سفارش در صرافی ای بی آی

پس از اتصال والت و واریز تتر به حساب خود در EBI، می‌توانید با کلیک روی گزینه «Trade» از منوی بالای صفحه، وارد بازار معاملاتی این صرافی شوید.

صفحه معاملات صرافی EBI
صفحه معاملات صرافی EBI

برای باز کردن سفارش در صرافی ای بی آی باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. انتخاب جفت معاملاتی: با کلیک روی نماد جفت معاملاتی در گوشه چپ بالای صفحه، جفت ارز دیجیتال مورد نظر خود برای معامله را انتخاب کنید.
  2. انتخاب نوع سفارش: از بین گزینه‌های مارکت، لیمیت، استاپ لیمیت، استاپ مارکت و تریلینگ استاپ از منوی سمت راست صفحه، نوع سفارش خود را انتخاب کنید.
  3. تعیین اندازه سفارش: قیمت مورد نظر خود (برای همه سفارش‌ها به‌غیر از مارکت) جهت اجرای سفارش و همچنین مقدار را نیز وارد کنید. با کلیک روی قیمت و مقدار دلخواه خود در دفتر سفارش نیز می‌توانید سفارش‌تان را سریع‌تر ثبت نمایید.
  4. تعیین لوریج: با استفاده از اسلایدر یا واردکردن دستی مقدار، میزان لوریج و اهرم مورد نظر خود را انتخاب کنید. در این صرافی تا ۱۲۵ برابر (125x) امکان لوریج‌گذاری وجود دارد.
  5. نهایی‌کردن تراکنش‌: جزئیات سفارش را بررسی کرده و در صورت تأیید، روی «Buy» یا «Sell» کلیک کنید تا سفارش‌تان ثبت شود.
  6. کنترل سفارشات باز: از تب «Open Orders»، امکان بررسی جزئیات سفارشات وجود دارد.
  7. مدیریت سفارشا‌ت: درصورت نیاز به تغییر یا لغو سفارش، می‌توانید از همان تب «Open Orders» این کار را انجام دهید.

آموزش بستن سفارش در صرافی EBI

پس از ثبت سفارش در صفحه «Trade» صرافی ای‌بی‌ای، می‌توانید از تب «Position» در پایین صفحه، جزئیات پوزیشن‌های معاملاتی خود را بررسی کنید. البته با مراجعه به صفحه «Account» و از تب «Position» نیز می‌توانید پوزیشن‌های باز خود را مشاهده نمایید.

تب position در صرافی ای بی آی
تب Position در صفحه معاملات

برای بستن یک سفارش ۲ راه وجود دارد:

  • روش دستی: اگر یک پوزیشن لانگ به ارزش ۱ بیت کوین باز کرده‌اید، می‌توانید با باز کردن یک پوزیشن شورت و فروش ۱ واحد بیت کوین، این پوزیشن را ببندید.
  • مدیریت سفارش: با استفاده از گزینه «Close» در بخش «Positions» در صفحه معاملات، می‌توانید سفارش خود را لغو کنید.
بستن سفارشات
بستن سفارشات

بررسی کارمزدهای صرافی EBI

صرافی ای بی آی یک سیستم تعیین کارمزد چندسطحی دارد که براساس آن، کارمزد هر معامله بسته به حجم معاملاتی تریدر و نوع سفارش (میکر یا تیکر) متفاوت است. تخفیف کارمزد براساس حجم معاملات کاربر در ۳۰ روز گذشته محاسبه می‌شود. وقتی دو سفارش با هم منطبق می‌شوند، کارمزد آن معامله از موجودی دو طرف معامله کسر می‌شود.

فرمول تعیین کارمزد در صرافی EBI به این شکل است:

کارمزد = قیمت سفارش (ضربدر) حجم * نرخ کارمزد

سطح کاربرحجم معاملات ۳۰روزهکارمزد میکرکارمزد تیکر
عادیکمتر از ۱,۰۰۰,۰۰۰ دلار۰/۰۲٪۰/۰۵٪
VIP ۱بیش از ۱,۰۰۰,۰۰۰ دلار۰/۰۱۵٪۰/۰۴۵٪
VIP ۲بیش از ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ دلار۰/۰۱۵٪۰/۰۳۵٪
VIP ۳بیش از ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ دلار۰/۰۰۵٪۰/۰۲۵٪
VIP ۴بیش از ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ دلارصفر۰/۰۱٪

آینده صرافی EBI چگونه خواهد بود؟

با گسترش بازار ارزهای دیجیتال، پلتفرم‌های غیرمتمرکز نقش مهمی را ایفا خواهند کرد. الزامات احراز هویت و کارمزدهای نسبتاً بالای برخی از صرافی‌های متمرکز، هرروزه کاربران بیشتری را به‌سوی پلتفرم‌های غیرمتمرکز جذب می‌کند.

ای بی آی اکسچنج برای افزایش مزیت رقابتی خود در آینده، می‌تواند ویژگی‌های بیشتری را به پلتفرم خود اضافه کند از جمله:

  • پروتکل‌های امنیتی بهبود یافته
  • پشتیبانی از ارزهای دیجیتال و شبکه‌های بلاک چینی بیشتر
  • ابزارهای معاملاتی و تردینگ پیشرفته

این صرافی به‌تازگی فعالیت خود را شروع کرده است و هنوز راهی طولانی برای جذب پایگاه کاربری و اثبات مزایای خود دارد. باید دید که آیا صرافی EBI می‌تواند در این بازار پرهیاهو و پررقابت جایگاهی در میان پلتفرم‌های مطرح برای خود باز کند.

سؤالات متداول

آیا صرافی EBI کارمزد دارد؟

خیر. این صرافی هیچ کارمزدی از کاربران برای تراکنش‌ها دریافت نمی‌کند. البته کارمزد گس شبکه برای برداشت را نباید از یاد برد. این کارمزد هیچ ارتباطی به صرافی ای بی آی ندارد و به اعتبارسنج‌های شبکه مربوطه پرداخت می‌شود.

آیا صرافی ای‌بی‌آی امن است؟

صرافی EBI از یک فناوری پیشرفته رمزگذاری برای حفاظت از داده‌ها و دارایی‌های کاربران استفاده می‌کند.

جمع‌بندی

صرافی EBI با تجربه کاربری سادگی، صرفه‌جویی در هزینه و رویکرد تعاملی پا به عرصه رقابت در میان صرافی‌های غیرمتمرکز در بازار ارزهای دیجیتال گذاشته است. رابط کاربری ساده، حذف کارمزدهای گس، بی‌نیازی از احراز هویت و تمرکز بر تعامل با جامعه از مزایای این صرافی هستند. نام صرافی EBI با رویداد ایردراپ همستر کامبت بر زبان‌ها افتاد، اما این همکاری روی دیگری هم دارد که می‌تواند آینده صرافی ای بی آی را به موفقیت یا شکست بازی و توکن همستر کامبت گره بزند.

guest

لطفا در صورت مشاهده دیدگاه‌های حاوی توهین و فحاشی یا خلاف عرف جامعه لطفا با گزارش سریع آن‌ها، به ما در حفظ سلامت بستر ارتباطی کاربران کمک کنید.

0 دیدگاه