سقوط شدید قیمت بیت کوین؛ تحلیل‌گران چه نظری دارند؟

سقوط شدید قیمت بیت کوین؛ تحلیل‌گران چه نظری دارند؟

قیمت بیت کوین پس از ثبت عملکرد خارق‌العاده در روزهای اخیر، ساعاتی پیش با اصلاحی گسترده همراه شد و تا ۳۴,۵۰۰ دلار پایین آمد.

 به گزارش نیوزبی‌تی‌سی، بیت کوین که هفته گذشته توانسته بود تا مرز ۴۲,۰۰۰ اوج بگیرد، با آغاز هفته جدید [میلادی] اصلاح گسترده‌ای را تجربه کرد. در این اصلاح چندساعته، قیمت بیت کوین از محدوده ۴۰,۰۰۰ دلار تا کف ۳۴,۵۰۰ دلاری سقوط کرد. در حال حاضر هر واحد بیت کوین در محدوده ۳۵,۲۰۰ دلاری معامله می‌شود.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین

نکته جالب اختلاف زیاد قیمت بیت کوین در صرافی‌های آنی و پلتفرم‌های قراردادهای آتی است. به نظر می‌رسد که افزایش فشار فروش از سوی معامله‌گران در صرافی‌های آنی یکی از عوامل اصلی در این کاهش قیمت باشد. از سوی دیگر، این واگرایی باعث شده است تا معامله‌گران آتی نسبت به بازگشت قیمت امیدوار باشند.

مبلغی که از سوی موقعیت‌های خرید (لانگ) به موقعیت‌های فروش (شورت) پرداخت می‌شود (Funding Rate)، نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین در پلتفرم‌های آتی همسو با قیمت صرافی‌های آنی است.

بسیاری از معامله‌گران و کارشناسان بازار معتقدند که هیجانات زیادی پیرامون این نوسانات وجود دارد. یکی از این معامله‌گران عنوان کرده است که قیمت فعلی، همان قیمتی است که بیت کوین ۴ و ۵ روز پیش در آن قرار داشت.

برخی دیگر می‌گویند نوسانات فعلی، نشانه‌ای از تثبیت فشار خرید در بخش‌های پایینی کانال قیمتی فعلی است. آنها معتقدند که این فشار خرید، قیمت را حفظ خواهد کرد. دون آلت (DonAlt)، تحلیل‌گر مطرح توییتری، در توییتی با طعنه نوشت:

بیت کوین تقریباً ۲۰ درصد «سقوط» کرد و به قیمتی رسید که از ۴ روز پیش تا به حال دیده نشده بود.

این اتفاق خیلی عجیب بود، به‌طوری که همه ما چشممان را روی واقعیت بسته‌ایم.

guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

50 دیدگاه
سعید رضا ابوئی مهریزی
سعید رضا ابوئی مهریزی
3 سال قبل

خیلی قدیمی هست

masood
masood
3 سال قبل

ینی طرف تو عمرش آمریکارو ندیده اصن نمیدونه وال استریت چیه فقط فیلم و اخبار و یسری اطلاعات جزئی بعد میگه آمریکا شفافه آقا من عشق آمریکا ولی بقران شفاف نیست اینهمه اگر بود ترامپ عملا نمی‌گفت آقا من از راه در روها استفاده میکنم بعدشم خوبه یکم بری سخنرانیها و گذارشات ثروتمنداشون بخونی بابا آمریکا ینی ثروتمند مدیریت می‌کنه اونم ثروتمند دانا پس الکی چیزی نگیم بیت کویین بخاطر چین و ماینرها و فروش قطعات رو دستشون باد کرده بود حسابی فروختن کرونایم عاملی بر عوامل دیگه...

آرمین
آرمین
3 سال قبل

من فکر می کنم نباید روی ارز دیجیتال سرمایه گذاری کوتاه مدت کرد هر چقدر هم سقوط کند بالاخره حداکثر چند سال بعد به قیمت قبلی بر می گردد و بالاتر هم خواهد رفت بازار ارز دیجیتال بازار پر ریسکی است نباید کوتاه مدت سرمایه گذاری کرد. فقط پولی که به آن نیاز نداریم را باید وارد کنیم.

Mandi
Mandi
3 سال قبل

الان موقع خریده. هرکی نخره بعدا پشیمون میشه

سلمان
سلمان
3 سال قبل

توی ریزش طمع کنین

پریسا
پریسا
3 سال قبل

بیت کوین 100/000 دلاری باید اصلاح داشته باشه.در ضمن بازار قطعیت نداره.

Zare
Zare
3 سال قبل

درست میشه انشاالله

پریسا
پریسا
3 سال قبل

چند روز پیش گفته بودم ریزش حتمی است .فعلا هم ریپ میزنه اما احتمال رفتن تا 20/000الی26/000 هست.

سید ابوطالب هاشمی
سید ابوطالب هاشمی
3 سال قبل

بله متن کاملی بود که گذاشتیند من فکر میکنم فروش بیت کوین از طریق استخر استخراج ماینرا بوده که همگی فروش رو زدند و قیمت بیت کوین فکر کنم یه اصلاح با کاهش خیلی زیادی خورد.

Satoshi
Satoshi
3 سال قبل

قیمت الان 31000
منتظر 38000
و 46000
50000 باشید