۱,۴۰۰,۰۰۰ واحد ریپل از طریق یک افزونه کروم تقلبی به سرقت رفت

۱,۴۰۰,۰۰۰ واحد ریپل از طریق یک افزونه کروم تقلبی به سرقت رفت

کاربران کیف پول لجر، مراقب باشید! در حال حاضر برخی از عوامل مخرب، در حال دزدیدن سیدهای پشتیبانی کیف پول‌های شما هستند. طبق اطلاعاتِ منتشرشده توسط یک حساب توییتری، تاکنون ۱,۴۰۰,۰۰۰ واحد ریپل از طریق یک افزونه تقلبی دزدیده شده‌ است.

به گزارش بیت کوینیست، در روز ۲۴ مارس (۵ فروردین) هشداری در حساب توییتری «xrplorer forensics» منتشر شد. در این توییت گفته شده بود که ۲۰۰,۰۰۰ توکن XRP در ماه گذشته از طریق یک افزونه تقلبی مروگر کروم گوگل دزدیده شده است. این افزونه با نام لجر لایو (Ledger Live)، عبارات بازیابی کیف پول را از قربانیان می‌‎دزدد تا بتواند به دارایی‌های موجود در کیف پول دسترسی داشته باشد.

مراقب افزونه قلابی باشید
مراقب افزونه قلابی باشید

این حساب توییتری فقط به اطلاعات مربوط به توکن XRP دسترسی دارد، اما هشدار داد که تمام ارزهای دیجیتال در خطر هستند:

ما به داده‌های ارزهای دیگر دسترسی نداریم. اما جهت احتیاط هرگز برای کیف پول سخت‌افزاری خود، ابزاری جز آنچه که به صورت رسمی از فروشنده دریافت کرده‌اید، دانلود نکنید.

چند ساعت بعد این ردیاب XRP توییت نگران‌کننده دیگری منتشر کرد و مشخص شد که ارقام اعلام شده اولیه هیچ شباهتی با رقم واقعی نداشته است. در واقع ریپل‌های زدیده شده بالغ بر ۱.۴ میلیون توکن است.

با تجزیه و تحلیل اطلاعات، مشخص شد که تقریبا تمام توکن‌های دزدیده شده در یک آدرس جمع‌آوری شده‌ و دست‌نخورده باقی مانده‌اند. اخیراً برخی از این وجوه در صرافی «HitBTC» فروخته شده‌اند. این صرافی ارز دیجیتال فعلا در مورد این اتفاقات موضع رسمی نگرفته است.

این اخطار فقط مختص دارندگان ریپل یا حتی کاربران کیف پول لجر نیست. این یک اخطار برای هوشیاری تمام فعالان حوزه کریپتو است. با دانستن این نکته که در سال ۲۰۱۹، بیش از ۴.۵ میلیارد دلار در فضای ارزهای دیجیتال دزدی شده است، همیشه باید بهترین شیوه‌های آنلاین را برای مراقبت از دارایی‌های دیجیتال خود دنبال کنید.

این بدان معناست که برای دسترسی به حساب خود در یک کیف پول یا صرافی، هرگز بر روی لینک‌های که از طریق ایمیل برای شما فرستاده می‌شود کلیک نکنید، هرگز افزونه‌ای را که را دانلود نکنید مگر اینکه به منبع آن اطمینان داشته باشید و صفحات رسمی مربوط به پلتفرم‌ها را بوک‌مارک کرده تا بتوانید به راحتی آن‌ها را پیدا کنید.

هکرها و کلاهبرداران زیادی در فضای ارزهای دیجیتال به دنبال سرقت دارایی‌های شما هستند. کار آن‌ها را راحت‌تر نکنید.

guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

2 دیدگاه
شاهین
شاهین
4 سال قبل

لابدبازم کارکره شمالیه اونافقط میتونن رقمای به این بزرگی کلاه برداری کنن معمولنم خیلی بموقع اینکارومیکنن وسراغ ارزیم میرن که کسی فکرشونمیکنه درحال حاضرم چون افکارعمومی درگیرکوروناست زمان مناسبی برای اینکاربوده براشون وبااینکه چندبارفاش شده که کاراونهاس اما متاسفانه کاری ازدست کسی برنمیاد خصوصاکه بانکای مرکزی وبرخی دولتهاازینجوراتفاقات دربازارکریپتوخوشحالم میشن

Alidastan
Alidastan
4 سال قبل

یک انسان باهوش باید حواسش به کیف پولش باشه اگر دارایی با ارزشی دارید ایزولش کنید
برای مثال مگه شما طلا و دلار و پول و سند در گاو صندوق جدا نگهداری نمیکنید؟
من توصیه میکنم کسایی که براش اهمیت داره vmware نصب کنن و یک ویندوز 10 بریزن روش و هیچ چیزی جز کیف پول مطمئن روش نگهداری نکنن.
و یک snapshot هم در اخر بگیرن که دیگه نگران هیچ چیز نباشن و در نهایت پوشه که ویندوز 10 در وی ام ویر ریخته شده روی یک هارد اکسترنال در جای امن نگهداری کنید.
و تا ابد بدون دقدقه به کارتون برسید.
وقتی کیف پول رو ویندوز خودتون دارید و کنارش هر سایتی میرید و هزار تا برنامه کرک شده میریزیذگد روش و هر فلشی هم میزنید به کامپیوتر و هزار تا کار دیگه خوب معلومه که ضربه میخورید.
مگه شما طلا و دلارتون میریزید وسط اتاق کنار مبل و میز و فرش و هزار لوازم دیگه که گم بشه و نابود بشه؟
پس به فکر ایزوله کردن کیف پول خود باشید
در ضمن لجر هیچ ربطی به ایزوله کردن نداره دلخوش به لجر نباشید.
اینترنت شما کلا باید ایزوله بشه و تنها راهش vmware هست.
بد نیست دوستان سایت ارزدیجیتال یه اموزش مناسب در این رابطه بنویسن لطف بزرگی برای همه میشه و حواستون به بک آپ گیری از فایل ها وی ام ویر باشه