چین برای آزمایش ارز دیجیتال خود ۸ میلیون دلار ارز رایگان عرضه می‌کند

چین برای آزمایش ارز دیجیتال خود ۸ میلیون دلار ارز رایگان عرضه می‌کند

گفته می‌شود که شهر چنگدو (Chengdu)، مرکز استان سیچوآن چین، مکان بعدی خواهد بود که آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی چین در آن و در کل سطح شهر انجام خواهد شد.

به گزارش بلاک‌کریپتو، رسانه‌های چینی با استناد به اسناد داخلی بانک ارتباطات چین گفته‌اند که قرار است این آزمایش در تاریخ ۲۷ ژانویه (۸ بهمن) و با دادن ۳۰ میلیون یوان دیجیتال به ارزش ۴.۶ میلیون دلار به شهروندان این شهر جنوب‌غربی چین توسط مقامات محلی آغاز شود.

علاوه بر این گزارش شده است که JD.com، غول تجارت الکترونیک چین، حدود ۲۰ میلیون یوان دیجیتال دیگر به ارزش ۳.۱ میلیون دلار صادر خواهد کرد که می‌توان آن را در خریدهای اینترنتی خرج کرد.

این یوان‌ دیجیتال رایگان از طریق قرعه‌کشی توزیع خواهد شد؛ همان گونه که در آزمایش‌های قبلی در اکتبر سال گذشته (مهر) در دو شهر شنژن و سوژو انجام شد.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود که ثبت‌نام برای قرعه‌کشی از ۸ بهمن آغاز شود و برندگان یوان دیجیتال در قرعه‌کشی می‌توانند از ۴ تا ۲۶ فوریه (۱۶ بهمن تا ۸ اسفند) آن را در جشنواره سال نو «لونار» در فروشگاه‌های محلی خرج کنند.

دولت محلی هنوز هیچ اطلاعیه‌ای از طریق کانال‌های رسانه‌ای رسمی خود درباره این آزمایش منتشر نکرده است و هنوز مشخص نیست چه تعداد از ساکنان شهر می‌توانند در این آزمایش شرکت کنند.

در همین گزارش آمده است که شهر سوژو که اولین آزمایش یوان دیجیتال خود را در ماه دسامبر (آذر) انجام داده است، قرار است در ۲۷ ژانویه (۸ بهمن) با صدور ۴۰ میلیون یوان دیجیتال دیگر به ‌ارزش ۶.۱ میلیون دلار، دومین آزمایش خود را در سطح کل شهر آغاز کند.

guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

5 دیدگاه
محسن صانع داغیان
محسن صانع داغیان
2 سال و 10 ماه قبل

میلیاردر ری دالیو می گوید یوان "دیجیتال" چینی می تواند با بیت کوین رقابت کند

علیرضا
علیرضا
3 سال قبل

زندگیمون فقط اونجاش که از خواب پامیشیم یه کیف پولو چک میکنیم‌بعد میریم کارگاهای کار اجباری چینی کار میکنیم

بهزاد
بهزاد
3 سال و 2 ماه قبل

به نظر میاد بعد از عرضه جهانی ، با توجه به اهداف اقتصادی چین ، برای سرمایه گذاری و خرید ، ارز مناسبی باشه ، درسته؟

علی
علی
3 سال و 2 ماه قبل
پاسخ  بهزاد

فکر نمیکنم گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری باشه چون این ارز دیجیتال یک استیبل کوین با پشتوانه یوان چین هست مثل تتر با پشتوانه دلار
به این معنی که قیمتش همیشه ثابت هست و برابر با قیمت یوان چینه و تغییرات قیمتی نداره که گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری باشه.تنها نوسان قیمتی که میتونه داشته باشه ارزش خود یوان فیات در مقابل ریال یعنی اگه یوان فیات دربرابر ریال نوسان قیمتی داشته باشه به طبع یوان دیجیتال هم خواهد داشت
که اینم به نظر نمیاد قیمت یوان فیات در برابر ریال ایران زیاد نوساناتی داشته باشه
همچنین مشخص نیست که حتی بعد از عرضه جهانی این ارز خرید و فروش این ارز برای اشخاص خارج چین امکان پذیر باشه یا نه ممکنه برای خرید و فروشش نیاز به احراز هویت و ملیت چینی داشتن الزامی باشه

hadi
hadi
3 سال و 2 ماه قبل

اینم از بازار بورس و سهام عدالت دولت برای ایرانیان