تحلیل هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال

1 سال قبل bitcoin بیت کوین
3
بازه زمانی: بلند مدت
  • 1 سال قبل
    بیت کوین (BTC)
     
    تحلیل هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال
    خریداران بیت کوین روز ۲۱ ژانویه (۱ بهمن) مقاومت ۲۲٬۸۰۰ دلاری را پشت سر گذاشتند، اما همان طور که از سایه بلند کندل این روز پیداست، در حفظ موقعیت خود و رسیدن به سطوح بالاتر ناموفق ظاهر شدند. میانگین‌های متحرک روی نودار شیبی کاملاً صعودی به خود گرفته‌اند و این یعنی بازار فعلاً در دست خریداران است. با این حال، قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده اشباع خرید، ایجاب می‌کند که معامله‌گران همچنان محتاط عمل کنند. به بیانی دیگر، نوسان عرضی بیت کوین برای چند روز دیگر یا اصلاح جزئی قیمت محتمل است.
    در مقابل، همان طور که از روندهایی قبلی پیداست، شاخص قدرت نسبی در برخی مواقع برای مدتی طولانی در ناحیه اشباع خرید باقی می‌ماند و بنابراین نمی‌توان گفت پس از ورود این شاخص به ناحیه اشباع خرید حتماً باید منتظر سقوط سریع قیمت باشیم. در صورتی که در ادامه چنین شرایطی برای بیت کوین محقق شود، قیمت می‌تواند بدون هیچ عقب‌نشینی جدی‌ای، تا ۲۵٬۲۱۱ دلار رشد کند.
    در صورت نزولی‌شدن بازار اما، ۲۱٬۴۸۰ دلار نزدیک‌ترین حمایت پیش روی بیت کوین خواهد بود. بازگشت قیمت از این حمایت نیز می‌تواند نشان دهد که بخشی از معامله‌گران از هر فرصتی برای خرید بیشتر استفاده می‌کنند.
     
    ایپ کوین (APE)
     
    تحلیل هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال
     
    ورود RSI یک‌روزه ایپ کوین به ناحیه اشباع خرید، تسلط خریداران بر بازار این ار زدیجیتال را به تصویر می‌کشد. یک مقاومت نه‌چندان جدی در سطح ۶.۴۰ دلار دیده می‌شود و اگر قدرت خریداران برای عبور از این سطح کافی باشد، راه برای جهش قیمت تا مقاومت کلیدی ۷.۸۰ دلاری باز می‌شود. ضمن اینکه انتظار می‌رود با رسیدن قیمت به این سطح شاهد فروش هماهنگ بخشی از معامله‌گران باشیم.
    در مقابل، از دست رفتن حمایت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ - خط آبی در تصویر) در ۴.۸۰ دلار می‌تواند این چشم‌انداز صعودی را به‌کلی بی‌اعتبار کند و ایپ کوین را تا حمایت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (MA ۵۰ - خط قرمز در تصویر) در ۴.۱۷ دلار پایین بکشد.
     
    دیسنترالند (MANA)
     
    تحلیل هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال
     
    خریداران باید موقعیت قیمت را بالای ۰.۷۴ دلار تثبیت کنند تا مقدمه شروع موج صعودی بعدی در بازار دیسنترالند فراهم شد. در چنین شرایطی، ۰.۸۷ دلار و مقاومت روانی یک دلاری، موانع بعدی پیش روی خریداران خواهند بود.
    فروشندگان نیز برای در دست گرفتنه کنترل بازار باید قیمت دیسنترالند را به زیر ۰.۶۱ دلار برسانند و اگر موفق به انجام این کار شوند، سقوط MANA تا ۰.۵۷ دلار محتمل است.
     
    آوی (AAVE)
     
    تحلیل هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال
    آوی به‌تازگی یک خط روند نزولی کلیدی را به سمت بالا قطع کرده است. شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی در ناحیه اشباع خرید نیز برتری خریداران را تأیید می‌کند. این برتری می‌تواند با شکسته‌شدن مقاومت ۹۲ دلاری تشدید شود و راه را برای جهش آوی تا مقاومت روانی ۱۰۰ دلاری و پس از آن ۱۱۵ دلار باز کند.
    از طرفی، بازگشت قیمت به زیر خط روند نزولی روی نمودار، با این معنی خواهد بود که بخشی از بازار در اوج‌های قیمتی اقدام به ذخیره سود می‌کنند. چنین اتفاقی، شرایط را برای سقوط قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نیز فراهم خواهد کرد.
     
    فایل کوین (FIL)
     
    تحلیل هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال
     
    همان طور که از نمودار بالا پیداست، میانگین‌های متحرک فایل کوین به‌تازگی یک تقاطع صعودی را تشکیل داده‌اند و RSI نیز در ناحیه اشباع خرید است که یعنی فعلاً خریداران کنترل بازار را در دست دارند. اگر در ادامه فایل کوین موفق به عبور از سطح کلیدی ۶.۵۰ دلاری شود، شرایط برای رسیدن قیمت به ۷ دلار نیز فراهم خواهد شد.
    گفتنی است سقوط قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نیز می‌تواند این چشم‌انداز صعودی را بی‌اعتبار کند.
  • بروزرسانی:
guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

3 دیدگاه
R K
R K
1 سال و 2 ماه قبل

علی یاری
بکش بیرون

👋👋محمد👋👋
👋👋محمد👋👋
1 سال و 2 ماه قبل

این مت رو که خودمون هم بلدیم از گوگل کپی کنین این دیگه چجور تحلیلیه...

افراسیاب
افراسیاب
1 سال و 2 ماه قبل

سلام .تشکر میکنم از اطلاعاتی که در اختیار قرار میدید.لطفا اینده ریپل و شیبارو هم اگه میشه تحلیل کنید ممنونم از شما