شاخص ترس و طمع

1 سال قبل bitcoin بیت کوین
1
  • 1 سال قبل
    سلام خدمت عزیزان، امیدوارم که حالتون خوب باشه.
    امروز یکی از شاخص های مهم تو بحث احساسات سرمایه گذاران را بررسی میکنیم امیدوارم که مفید واقع شه.
    شاخص ترس و طمع یکی از شاخص های مهم برای سنجش احساسات سرمایه گذارانه که اگر یادتون باشه تو یک ایده به طور کامل در رابطه با این شاخص به شما عزیزان قبلا توضیح دادم.
    میتونید از لینک زیر توضیحات مربوط به این شاخص را در ایده ای که انتشار دادم مشاهده کنید: https://arzdigital.com/ideas/1515995/
    در عکس زیر مشاهده میکنید بعد از پامپ قیمتی بیت کوین از نزدیکای 17 هزار دلار تا 25 هزار دلار، شاخص بعد از مدت زیادی که در منطقه ترس شدید بود به مانند قیمت، پامپ شدیدی داشت؛ بعضی ها به واسطه همین شاخص اقدام به خرید کردند و الآن به نسبت در ضرر هستند. شاخص ترس و طمع
    همانطور که در پیشینه این شاخص در عکس فوق مشاهده میکنید این شاخص به سرمایه گذاران بر حسب اعدادی که دارد سیگنالهای خرید یا فروش خوبی صادر کرده و از این بابت این شاخص در سیگنال دهی برای خرید یا فروش مورد استفاده سرمایه گذاران خرد و کلانه؛ اما فقط توجه به این شاخص تو بازار ارزهای دیجیتال که ابعاد مختلفی را در بر می گیره برای خرید یا فروش اشتباهه.
    میخوام از این ایده این رو بگم که شما صرفا نمیتونید با دیدن یک شاخص اقدام به تصمیم گیری برای خرید یا فروش کنید. تصمیم گیری درست تو همه مراحل زندگی مهمه، تو بازار های مالی نیز چون بحث مادیات انسان در میونه یکی از اصول مهم می باشد. شما با پولی که زحمت کشیدی و به دست آوردیش اومدی تو این بازار به هوای سود اندکی که میخواد نصیبت بشه اگر بدون دانش و با هیجان اقدام به خرید یا فروش کنی محکوم به نابودی هستی تو این بازار. شاید در مراحلی سود کنی اما در آخر بنا بر گفته بزرگان بازارهای مالی هرکس که اینطوری رفتار کنه در آخر محکوم به نابودیه تو این بازار.
    امیدوارم که مفید واقع شه.....
guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

1 دیدگاه
Plan Z
Plan Z
1 سال قبل

شما میتونید از داشبورد ارزویژن این شاخص را مشاهده کنید.
https://app.arz.vision/