نشانه های رکود

1 سال قبل bitcoin بیت کوین
0
  • 1 سال قبل
    سلام خدمت عزیزان، امیدوارم روز خوبی داشته باشید. داشتم یک ویدیویی رو میدیدم مبنی بر اینکه نشانه های یک رکود قطعی چیست و به نظرم مفید بود، گفتم که نکات این ویدیو رو در غالب یک پست برای شما انتشار بدم. امیدوارم که مفید واقع بشه. نشانه های قطعی یک رکود
    صحبت از رکود به اوج خود رسیده و بنابر این باید ببینیم که دیگر چه اتفاقات دیگری باید رخ بدهد تا ببینیم که رکود رخ داده یا خیر؟
    اولین اتفاق تولید ناخالصی داخلی یا همون GDP در Q2 است که 0.9 کاهش یافته است و قرار گرفتن این کاهش در کنار گزارش مربوطه به فصل اول نشان دهنده این است که ما به معنای واقعی کلمه وارد رکود شده ایم. توضیح رکود به این معناست: کاهش رشد اقتصادی در دو فصل پیاپی که بنا بر گزارش بالا ما وارد رکود شده ایم...
    دفتر تحقیقات اقتصادی رکود را اعلام می کند و بنا بر آخرین صحبتی که داشتند گفتند که شاید در رکود باشیم اما قبل از اعلام عمومی آن باید سه چیز را در نظر بگیریم:
    1- اولین مقوله مدت زمان است که در حال حاضر 6 ماه است که در رکود هستیم.
    موضوع دوم عمق است؛ به کاهش رشد اقتصادی میگن. در واقع کاهش یک الی دو درصدی در سطح کلان یک کاهش سطحی محسوب میشود اما اغلب رکودها با کاهش رشد اقتصادی 5درصد الی بیشتر همراه بوده اند.
    مقوله سوم توزیع است
    این مقوله از مقوله های دیگر نیز پیچیده تر است. به این معنا که بعضی از بخش های اقتصادی هنوز وضعیت نسبتا خوبی دارند مانند سفر و انرژی، اما بعضی از بخش ها نوسانات پر تلاطم و حتی کاهش سرعت در برخی خرده فروشی های خودرو و مسکن قابل مشاهده است.
    درسته که رکود می تواند با رونق بعضی از بخش ها اتفاق بیوفتد به طور مثال در دهه ها 70 و 80 میلادی، اقتصاد چندین رکود را تجربه کرد اما صنعت انرژی در تمام طول مدت عمر خود عملکرد نسبتا خوبی داشته.
    و سوالی که برای همگان مورد بحث است این است که آیا تورم به میزان قابل توجهی کاهش می یابد با توجه به سیاست های فدرال رزرو و در عین حال رشد اقتصادی از سر گرفته می شود؟؟؟؟
guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

0 دیدگاه