معیار روز انباشت تلف شده (CDD)

1 سال قبل bitcoin بیت کوین
0
  • 1 سال قبل
    CDD (Coin Days Destroyed)
    هر روزی که یک واحد از سکه موردنظر خرج‌نشده باقی مانده و مصرف نمی‌شود، به‌اصطلاح یک «روز سکه» نامگذاری شده و این روزها به هر اندازه که سکه از محل نگهداری خود جابه‌جا نشود، افزایش می‌یابند. هنگامی‌که این سکه در نهایت خرج شود، روزهای انباشت‌شده سکه بار دیگر صفر شده یا به‌اصطلاح تلف خواهند شد. این مقادیر توسط معیار روز انباشت تلف‌شده یا CDD ثبت خواهد شد. تعداد کل روزهای انباشت تلف‌شده (عدد نشان داده شده توسط CDD) در یک دوره زمانی معین، تابعی از تعداد سکه‌های خرج‌شده ضرب در طول عمر این سکه‌ها است. به‌عنوان نمونه:
    یک UTXO به اندازه ۲ بیت کوین که به مدت ۱۰۰ روز در محل نگهداری خود خوابیده یا راکد مانده است، ۲۰۰ روز ِسکه انباشت کرده است.
    یک UTXO به اندازه ۰.۵ بیت کوین که به مدت ۱۰۰ روز در محل نگهداری خود خوابیده یا راکد مانده است، ۵۰ روز سکه انباشت کرده است.
    یک UTXO به اندازه ۱۰ بیت کوین که به مدت ۶ ساعت (۰.۲۵ روز) در محل نگهداری خود خوابیده یا راکد مانده است، ۲.۵ روز سکه انباشت کرده است.
    ازآنجایی‌که معیار CDD از هر دو داده طول عمر و حجم سکه استفاده می‌کند، ابزار ارزشمندی با هدف مشاهده روند رفتار خرج‌کردن نهادهایی که به‌عنوان پول هوشمند، وال‌ها و سرمایه‌گذاران بلند مدت طبقه‌بندی شده‌اند، تلقی می‌شود.
    CDD یک ابزار ارزشمند به‌منظور مشاهده رفتار سرمایه‌گذاران بلند مدت و نهنگ‌ها است. این معیار به‌صورت ویژه برای مشاهده روندهای کلان که در آن نهادهایی که در چرخه‌های قبل به انباشت دارایی‌های خود پرداخته‌ و اکنون آغاز به خرج‌کردن سکه‌های خود می‌کنند، مناسب است. CDD نسبت به تغییرات وضعیت خرج‌ شدن داده‌های زیر حساس است:
    سکه‌های با طول عمر بالا: هر سکه قدیمی که روزهای انباشت‌شده زیادی دارد.
    حجم بالای سکه‌ها: در این شرایط سرمایه‌گذاران بزرگ با دارایی‌های عظیم خود تلاش در تلف‌کردن تعداد بالایی از روزهای انباشت‌شده دارند تا حجم جابه‌جایی در شبکه را به‌صورت تصنعی بالا ببرند. توجه داشته‌ باشید که اگر مقادیر ثابتی از سکه ارسال و بازگردانده شوند، در بیشترین حالت، یک روزِ انباشت‌شده در هر سکه ارسالی برای هر روز تلف خواهد شد. با این تفاسیر با توجه به میزان روزِ انباشت، داده‌های پرت یا به‌اصطلاح نویزها در CDD فیلتر خواهند شد.
    حجم زیادی از سکه‌ها که درعین‌ِحال طول عمر بالایی نیز دارند: اثرات مضاعف این دو عامل به‌همراه هم، تأثیر بسزایی بر معیار خواهد گذاشت.
    نمای واضح تر این شاخص رو میتونید در عکس زیر مشاهده کنید و رابطه آن را بازار های خرسی و گاوی پیشین مشاهده کنید.
    معیار روز انباشت تلف شده (CDD)
guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

0 دیدگاه