تقاطع طلایی NVT

1 سال قبل bitcoin بیت کوین
1
  • 1 سال قبل
    معیار NVT یکی از شاخص های مهم در ارزیابی میزان نقدینگی یک شبکه میتونه کاربرد داشته باشه و یکی از اصولی ست که برای پیدا کردن ارزهای پرپتانسیل نیز کاربرد دارد.
    این شاخص وقتی مقادیر پایین دارد و کم کم به بالا می رود به این معناست که کاربرد پذیری آن به نسبت قبل بیشتر شده و این موضوع نشان دهنده کامیونیتی قوی ارز، QE خوب و..... میشود.
    معیار NVT از حاصل ارزش بازار به روی حجم تراکنش ها بدست می آید و اما شاخص تقاطع طلایی NVT با خود NVT در محاسبات فرق میکند؛ به این صورت که در این شاخص انحراف از میانگین 300 روزه را نیز در محاسبات استفاده میکنند.
    این شاخص میتواند به ما جهت بازکردن معاملات لانگ و شورت کمک کند، به این صورت که مقادیر بالا 2.2 به ما موقعیت شورت (نزولی) و مقدار 1.6 به پایین به ما سیگنال مثبت میدهد به این معنا که شبکه ارزش حقیقی خودش را از دست داده و زیر ارزش واقعی خود معامله می شود  به زودی بر میگردد به بالای ارزش حقیقی خود که در حال حاضر مقدار آن -3.6 را نشان میدهد.
    در عکس زیر مشاهده میکنید که هر موقع به مقادیر پایین رسیده است بعد از مدتی بازار خرسی، تبدیل به بازار گاوی شده است و سود های خوبی به سرمایه گذاران بلندمدت، میان مدت داده است.
    تقاطع طلایی NVT منبع: ارزویژن
guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

1 دیدگاه
محمد کمائی
محمد کمائی
1 سال قبل

سلام.درسته
اما بهتره یه نگاه به تقاطع غیر طلایی ماهانه هم بندازین