تثبیت قیمت بیت کوین زیر ۱۰,۰۰۰ دلار؛ هدف بعدی چیست؟

تثبیت قیمت بیت کوین زیر ۱۰,۰۰۰ دلار؛ هدف بعدی چیست؟

قیمت بیت کوین پس از هاوینگ در محدوده‌ای پایین‌تر از ۱۰,۰۰۰ دلار در حال تثبیت است. این مسئله سبب شده است تا سناریوهای نزولی و صعودی بسیاری پیش روی پادشاه ارزهای دیجیتال قرار داشته باشد.

به گزارش کوین تلگراف، با اتمام هاوینگ و خوابیدن گرد و خاک‌های تبلیغاتی و فروکش کردن ترس از عقب افتادن (FOMO) پیرامون این رویداد، قیمت بیت کوین در سطحی کمتر از ۱۰,۰۰۰ دلار در نوسان است. این در حالی بود که قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ، قبل از سقوط ۱۵ درصدی‌اش با جهشی تا محدوده ۱۰,۰۰۰ دلار روبه‌رو شد.

بسیاری بر این عقیده بودند که قیمت بیت کوین پس از هاوینگ با کاهش همراه خواهد بود، اما این ارز دیجیتال توانست با ثبت یک جهش، از ۸,۴۰۰ دلار به ۱۰,۰۰۰ دلار برسد. سوال اصلی اینجاست که در آینده چه بر سر قیمت بیت کوین خواهد آمد؟

جهش قیمت به ۱۰,۰۰۰ و پر شدن شکاف CME

سقوط ۲,۰۰۰ دلاری قیمت بیت کوین به ۸,۱۰۰ دلار که پیش از هاوینگ شاهدش بودیم، سبب شد تا در طول روزهای پایانی هفته (میلادی)، شکافی در بورس کالای شیکاگو (CME) ایجاد شود. این در حالی بود که بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران انتظار وقوع این اتفاق را پس از هاوینگ داشتند. شکاف در بازارهای آتی زمانی ایجاد می‌شود که قیمت پس از اتمام وقت کاری بازار با نوسان همراه باشد. در این صورت قیمت بسته شدن و باز شدن دارای اختلاف خواهد بود و به آن شکاف گفته می‌شود.

تثبیت قیمت بیت کوین زیر ۱۰,۰۰۰ دلار؛ هدف بعدی چیست؟
قراردادهای آتی CME در تایم فریم یک روزه

جهش قیمت پس از هاوینگ سبب شد تا شکاف در محدوده ۱۰,۰۰۰ دلاری پر شود. این شکاف در بورس کالای شیکاگو، نقطه اوج جهش بود و روند نوسانات قیمت را به خوبی مشخص کرد.

تثبیت قیمت بیت کوین زیر ۱۰,۰۰۰ دلار؛ هدف بعدی چیست؟
نمودار یک روزه قیمت بیت کوین

ساختار در این روند کاملا مشخص است. نقاط حمایت که کف محدوده نوسان نیز نامیده می‌شود، در محدوده قیمتی ۸,۲۵۰ تا ۸,۵۰۰ دلار قرار دارد. این نقاط همان جایی است که قیمت بیت کوین به سرعت با جهش و بازیابی قیمت همراه است. کندل روزانه در رقمی بالاتر از ۸,۵۰۰ دلار بسته شده است که نشان از رغبت سرمایه‌گذاران دارد.

نقاط مقاومت نیز در محدوده قیمتی ۹,۸۰۰ دلار تا ۱۰,۱۰۰ دلار قرار دارد. بیت کوین در جهش قبلی موفق به شکستن این مقاومت‌ها نشده بود.

هر چیزی را که در بین این محدوده‌ها باشد، می‌توان محدوده نوسان در این دوره نامید. با توجه به اینکه حواشی و بحث‌های گسترده در مورد هاوینگ فروکش کرده است، می‌توان انتظار داشت که نوسانات قیمت بیت کوین نیز با کاهش همراه باشد.

تثبیت قیمت بیت کوین زیر ۱۰,۰۰۰ دلار؛ هدف بعدی چیست؟
شاخص نوسانات بازار

شاخص نوسانات بیت کوین، اخیرا حاکی از نوسانات گسترده این ارز دیجیتال بوده است. با توجه به این نمودار می‌توان فهمید که سقوط ماه مارس (اسفند) باعث شد تا شاهد نوسانی گسترده در سطح بازار باشیم.

این سطح از نوسان در بازار صعودی ماه اکتبر (مهر) نیز به خوبی دیده می‌شد. نوسانات ماه اکتبر به دلیل اخبار مثبت از سوی چین صورت گرفت و باعث شد تا قیمت بیت کوین از ۷,۳۰۰ دلار به ۱۰,۵۰۰ دلار برسد.

معمولا، این گونه نوسانات مدتی بعد با کاهش قدرت همراه خواهند شد و در نهایت به تثبیت قیمت می‌انجامند. منطقی است که قیمت برای مهیا کردن شرایطِ یک جهش دیگر، تثبیت شود. با افزودن توجهات بسیاری که به واسطه هاوینگ به سمت بیت کوین معطوف شده بود، جای تعجبی ندارد که در هفته‌های پیش رو شاهد تثبیت بیشتر قیمت باشیم.

شرایط مشابه سال ۲۰۱۶

تثبیت قیمت بیت کوین زیر ۱۰,۰۰۰ دلار؛ هدف بعدی چیست؟
نمودار یک روزه قیمت بیت کوین

هاوینگ سال ۲۰۱۶ نیز شباهت‌های بسیاری با این هاوینگ داشت. صد البته باید به یاد داشت که هاوینگ پیشین در شرایط بازاریِ متفاوتی رخ داد و از همین رو نباید فراموش کرد که تفاوت‌ها نیز به مانند شباهت‌ها زیاد است. با این حال می‌توان گفت که هر دو بازار به واسطه رفتارهای بازار و روانشناسی انسانی، چرخه‌های مشابهی را دنبال می‌کنند.

هاوینگ قبلی سبب شد تا قیمت بیت کوین از ۴۲۵ دلار به ۷۸۰ دلار برسد. قبل از هاوینگ نیز شاهد سقوط ۳۰ درصدی قیمت بودیم. این نوسانات شباهت زیادی به هاوینگ اخیر دارد. قیمت بیت کوین از ۷,۷۰۰ دلار عبور کرد و این مسئله باعث شد تا فروشی گسترده در بازار آلت کوین‌ها صورت بگیرد و قیمت بیت کوین به سمت ۱۰,۰۰۰ دلار حرکت کند.

در نقطه مقابل، چند روز قبل از هاوینگ، قیمت بیت کوین با سقوط همراه بود و در هنگام هاوینگ شاهد نوسانات اندک در بازار بودیم. در سال ۲۰۱۶ نیز، قیمت بیت کوین برای بازه‌ای یک ماهه در محدوده‌ای ثابت در نوسان بود.

 اما چرا؟ به این دلیل که گرد و خاک هاوینگ فروکش کرده و واقعیت در بازار حاکم شده است. کاهش اخیر قیمت نیز سبب شد تا قیمت بیت کوین به میانگین قیمتی خود برسد.

ارزش بازار و میانگین متحرک ۲۰۰ روزه

تثبیت قیمت بیت کوین زیر ۱۰,۰۰۰ دلار؛ هدف بعدی چیست؟
ارزش کل بازار

احتمالا تثبیت قیمت بیت کوین در محدوده ۶,۰۰۰ دلار را که در سال ۲۰۱۸ شاهدش بودیم به یاد دارید؛ در حال حاضر قیمت بیت کوین در مقایسه با آن زمان رشدی ۵۸ درصدی داشته است و ارزش بازار آن نیز بالاتر از حمایت سال ۲۰۱۸ قرار دارد.

این مسئله سبب ایجاد یک فرصت برای آلت کوین‌ها خواهد شد. در حالی که شاهد کمرنگ‌تر شدن هاوینگ بیت کوین هستیم، آلت کوین‌ها این فرصت را دارند تا پا جای پای جهش قیمتی بیت کوین بگذارند. مسئله‌ای که اهمیت بیشتری دارد، استفاده از میانگین‌های متحرک ۱۰۰ و ۲۰۰ روزه (MA200 و MA100) به عنوان نقاط حمایت است.

تا زمانی که ارزش کلی بازار به عنوان حمایت برای این میانگین‌های متحرک عمل کند، جهش‌های صعودی بیشتری را می‌توان انتظار داشت. از همین رو، ارزش بازار ارزهای دیجیتال باید سطح ۲۲۵ میلیارد دلاری‌اش را به عنوان یک حمایت حفظ کند.

در صورتی که این اتفاق بیفتد، اهداف بعدی ۳۰۰ و ۳۲۵ میلیارد دلار خواهد بود. در صورتی که این محدوده نیز بشکند، توقف بعدی ۳۶۰ و ۴۲۵ میلیارد است.

سناریوی صعودی برای بیت کوین

تثبیت قیمت بیت کوین زیر ۱۰,۰۰۰ دلار؛ هدف بعدی چیست؟
نمودار بیت کوین در صورت رخداد سناریو صعودی

در پاسخ به این سوال که آیا بیت کوین می‌تواند از این ناحیه عبور کند یا خیر، باید گفت که صد در صد این‌طور خواهد شد. نمودار بالا نشان می‌دهد که احتمال ادامه روند صعودی، در عین کاهش قیمت شدید، در حال حاضر چندان محتمل نیست.

در حال حاضر، برای ادامه روند صعودی، قیمت بیت کوین باید در سطحی بالاتر از حمایت‌های ۹,۰۰۰ و ۹,۱۰۰ دلار باقی بماند. به علاوه اگر بیت کوین بتواند سطوح مقاومت بالاتر را چند بار دیگر لمس کند، آنها ضعیف‌تر خواهند شد.

هر چه دفعات لمس کردن این مقاومت‌ها بیشتر باشد، از قدرت آنها نیز کاسته می‌شود. در صورتی که قیمت به سمت مقاومت جهش کند، می‌توان انتظار داشت که روند صعودی تا رسیدن به محدوده بالای ۱۰,۱۰۰ دلار ادامه داشته باشد. اهداف احتمالی ۱۱,۴۰۰ دلار و ۱۱,۶۰۰ دلار خواهند بود.

سناریوی نزولی برای بیت کوین

تثبیت قیمت بیت کوین زیر ۱۰,۰۰۰ دلار؛ هدف بعدی چیست؟
نمودار بیت کوین در صورت رخداد سناریو نزولی

این سناریو چندان هم نزولی نیست. می‌توان آن را یک اصلاح قیمت سالم در ساختاری صعودی دانست. صد البته اگر در کوتاه‌مدت به آن نگاه کنیم، یک روند نزولی است.

در اینجا ممکن است شاهد یک جهش صعودی به سمت ۹,۸۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ دلار باشیم. به احتمال زیاد این جهش نمی‌تواند این مقاومت را به حمایت تبدیل کند و با سقوط همراه خواهد بود. در این صورت، قیمت به سمت سطح حمایتی ۸,۲۵۰ تا ۸,۵۰۰ دلار سقوط می‌کند. این مسئله را نمی‌توان یک نشانه بد در نظر گرفت و نوعی اصلاح قیمت سالم است.

به طور کلی می‌توان گفت که وقوع سناریوی نزولی برای بیت کوین، محتمل‌تر از ادامه روند صعودی است؛ چرا که حرف و حدیث‌ها پیرامون هاوینگ به اتمام رسیده است و شاهد ایجاد حالتی عادی در بازار هستیم.

guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

9 دیدگاه
Ram
Ram
3 سال و 10 ماه قبل

سلام این دیدگاه‌واقعیه ک میگن بیت کوین خیلی پایین میاد؟

3ajjad
3ajjad
3 سال و 10 ماه قبل

سلام کسی صرافی معتبر جهت خرید بیت کوین سراغ داره؟

ایمان
ایمان
3 سال و 11 ماه قبل

سلام
یه سایت هست بنام کریپتو فری ، که روزی ۷ بار باید ازش بازدید بکنی و رول رو بزنی و بعد از 0.3 بیت کوین ، قابل برداشت است. آیا این سایت معتبره ؟؟ لطفا پاسخ بدید.

علیرضا
علیرضا
3 سال و 10 ماه قبل
پاسخ  ایمان

خیر. من تحقیق کردم و ندیدم کسی از این سایت برداشتی داشته باشی، چند نفر حدود 2-3 سال پیش برداشت کرده بودن ولی بعد از اون هیچ خبری نیست. سایت هایی که پول زباد می دهند اسکم( کلاهبردار) هستند. بعد از تحقیق یه سایت پیدا کردم که می شد لیت کوین استخراج کنی. من خودم برداشتی ازش داشتم ولی اصلا به صرفه نیست. روزی 24 تا کلیک می شد بزنی ولی من حدود 10 روز با 7 تا زیر مجموعه تونستم به برداشت برسم. در 10 روز 1500 (هزار و پانصد) تومن بهم داد. در کل به صرفه نیستند.

شیرازی
شیرازی
3 سال و 11 ماه قبل

ممنون از مطالب خوبتون⚘

علی گلستان
علی گلستان
3 سال و 11 ماه قبل

سلام.باتشکر از زحمات شما
ولی من فکر می کنم باتوجه به نصف شدن پاداش ماینر ها، در کوتاه مدت هم شاهد افزایش تدریجی قیمن بیت کوین خواهیم بود. اگر هم افزایش در قیمت بیت کوین صورت نگرفت با توجه به افزایش قیمت دلار قیمت ریالی بیت کوین افزایش خواهد داشت.

حسین صادقی
حسین صادقی
3 سال و 11 ماه قبل

تو سایت coinsara هم این مطلب به نام حسن صادقی منتشر شده یا شما کپی کردید یا اون ؟

امیر
امیر
3 سال و 11 ماه قبل

منبع این مطلب کوین تلگرافه هر کسی میتونه ترجمش کنه بذاره تو سایت خودش ولی باید منبع ذکر بشه که ارز دیجیتال منبعشو ذکر کرده
بعضیا منبع مقاله رو نمیگنو مقاله رو به اسم خودشون منتشر میکنن

Babak
Babak
3 سال و 11 ماه قبل

اگه دقت کنید نوشته (به گزارش کوین تلگراف) یعنی گزارش منبعش مشخصه فقط ترجمه انجام شده