سونامی بدافزارهای ماینینگ ادامه دارد: ۵۰۰۰ وب سایت رده بالای بریتانیا آلوده شدند !

سونامی بدافزارهای ماینینگ ادامه دارد: ۵۰۰۰ وب سایت رده بالای بریتانیا آلوده شدند !

بدافزار جدید دنیای ارزهای دیجیتال این بار به شکل یک افزونه گریبان کاربران از همه‌جا بی‌خبری را گرفته است. این بدافزار که گفته می‌شود چیزی در حدود پنج هزار وب‌سایت بریتانیایی را آلوده کرده، کاربرانی را هدف قرار داده که آگاهی چندانی از دنیای ارزهای دیجیتالی ندارند.

سونامی بدافزارهای ماینینگ ادامه دارد: 5000 وب سایت رده بالای بریتانیا آلوده شدند !

روزنامه گاردین در روز یازدهم فوریه گزارش داده که یک بدافزار به‌وسیله افزونه‌ای با نام BrowseAloud اقدام به استفاده از سخت‌افزار و قدرت پردازش بازدیدکنندگان برخی از سایت‌ها، به‌منظور ماینینگ استفاده کرده است. این افزونه قرار بوده تا به کاربرانی که مشکل بینایی دارند کمک کند. در این اتفاق که حالا با نام «کریپتوربایی» شهره یافته، حدود پنج هزار وب‌سایت را آلوده نموده است.

وب‌سایت وزارت سلامت بریتانیا، سایت‌های دولتی محلی و سایت وام‌های دانشجویی انگلستان ازجمله این وب‌سایت های آلوده هستند. مرکز امنیت سایبری بریتانیا نیز در اظهارنظری گفت که هنوز توصیه قابل اجرایی برای کاربرانی که آلوده‌شده‌اند وجود ندارد. این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد:

داده‌های مرتبط توسط کارشناسان این مرکز در مورد بدافزاری که اقدام به استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتالی می‌کرده در دست برسی است. خدماتی که دچار مشکل شده‌اند در حال حاضر از دسترس خارج گشته‌اند. در وضعیت فعلی هیچ‌گونه پیشنهاد و توصیه‌ای برای کاربران آلوده نداریم.

خبرهایی نیز در مورد چندین بدافزار مشابه از جمله انواعی که اقدام به استفاده از تلفن‌های همراه کاربران برای استخراج مونرو می‌کرده، در این ماه گزارش‌شده است. ژانویه نیز وب‌سایت «کوین تلگراف» گزارش کرده که یک نرم‌افزارهای شخص ثالث با استفاده از پلتفرم «دابل کلیک»، محصول شرکت گوگل، با استفاده از یوتیوب اقدام به استخراج ارزهای دیجیتالی می‌کرده.

پس از حملات عجیب بدافزاری با عنوان WannaCry و درخواست سازندگانش که برای باز کردن قفل سیستم‌های آلوده درخواست سیصد دلار بیت کوین می‌کرده‌اند، وزارت سلامت و بهداشت بریتانیا اولین قربانی نامدار این حملات پس از سال ۲۰۱۷ است.

guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

0 دیدگاه