قیمت ۱۴,۰۰۰ دلار برای بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۰ منطقی است

قیمت ۱۴,۰۰۰ دلار برای بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۰ منطقی است

وب‌سایت خبری کریپتوپوتیتو در مصاحبه‌ای اختصاصی با فیلب‌فیلب (FilbFilb)، پای صحبت‌های این معامله‌گر سرشناس نشسته و زوایای پیدا و پنهان کاری او را در روزهای نخست ظهور ارزهای دیجیتال بررسی کرده و در ادامه دیدگاه‌هایش را در مورد دیفای و قیمت بیت کوین در سال جاری پرسیده است.

در ادامه، با این مصاحبه خواندنی با ما همراه باشید.

بدون هیچ شک و تردیدی می‌توان گفت که فیلب‌فیلب یکی از سرشناس‌ترین معامله‌گران بیت کوین است. دقت مثال‌زدنی او و توجه ویژه‌اش به جزئیات، زبانزد خاص و عام است و همه او را به ظرافت فوق‌العاده‌اش هنگام تشریح نمودارهای ارزهای دیجیتال می‌شناسند.

تقریباً ۵۰ هزار نفر در توییتر، فیلب‌فیلب را دنبال می‌کنند و مجله معامله‌گری او نیز در تلگرام با داشتن ۱۴ هزار کاربر از جمله‌ پرمخاطب‌ترین مجلات است.

یکی از وجوه تمایز تجزیه‌وتحلیل‌های فیلب‌فیلب با دیگر معامله‌گران، توجه ویژه او به جزئیات است؛ توجهی که صرفاً از تجارب او در حوزه ارزهای دیجیتال آب نمی‌خورد. گفتنی است فیلب‌فیلب پیش از آنکه به قلمرو بیت کوین پا بگذارد، بیش از ۱۴ سال در صنعت مالی استخوان خرد کرده و ید طولایی در مدل‌سازی مالی درازمدت، پیش‌بینی و مدیریت ریسک داشته است.

هم‌اکنون اما فیلب‌فیلب یک معامله‌گر تمام‌وقت ارزهای دیجیتال است و دارایی‌های شخصی خودش را مدیریت می‌کند. با این حال، وی تجربه سبدگردانی را برای چندین تن از مشتریان دانه‌درشت خود در کارنامه دارد.

داستان آشنایی فیلب‌فیلب با بیت کوین به سال ۲۰۱۳ باز می‌گردد. به‌گفته خودش، یک اتفاق باعث شد بیت کوین، هوش و حواسش را ببرد:

تماشای صعود حماسی بیت کوین به آستانه قیمتی ۱,۰۰۰ دلار، همان جرقه آغازینی بود که کنجکاوی‌ام را نسبت به این پدیده شعله‌ور کرد. علاوه بر آن، وقتی به نظام‌های مالی سنتی نگاهی انداختم، دیدم که واقعاً یک جای کار می‌لنگد. پس از آنکه مدتی را صبورانه برای ورود به بازار در انتظار سپری کردم، سرانجام در سال ۲۰۱۶ پس از رویداد هاوینگ، دل به دریا زدم و به جریان خروشان بیت کوین پیوستم. جالب آنکه الان هم در روزهایی ابتدایی مشابه با همان چرخه پیشین به‌سر می‌بریم.

آواتار توییتر فیلب‌فیلب
آواتار توییتر فیلب‌فیلب

بیت کوین در برابر آلت کوین‌ها و بازارهای سنتی

کسانی که فیلب‌فیلب را دنبال می‌کنند و با دیدگاه‌های او آشنایند، می‌دانند که تمرکز او بیش از هر چیز، معطوف به بیت کوین است.

به‌گفته خود فیلب‌فیلب، دو دلیل عمده در ورای این امر وجود دارد:

اول آنکه بیت کوین از بیشترین ارزش بازار [در میان تمامی ارزهای دیجیتال] برخوردار است و به‌عنوان طلایه‌دار، سمت‌وسوی کلی بازار را تعیین می‌کند. دلیل دوم هم آن است که به‌دلیل رویکرد ویژه‌ام در تجزیه‌وتحلیل، بازار بیت کوین می‌تواند آوردگاهی برای تقویت مهارت‌های معامله‌گری‌ام باشد.

با این حال، او هر از گاهی، دیدگاه‌های خود را پیرامون برخی از آلت کوین‌ها با دنبال‌کنندگان خود به‌اشتراک می‌گذارد. او اذعان می‌کند که با دادوستد آلت کوین‌ها بیگانه نیست، اما تمایلی ندارد تحلیل‌های خود را پیرامون این کوین‌ها با مخاطبان عام خود به بحث بگذارد؛ هرچند در شبکه اجتماعی دیسن‌تریدر (Decentrader) این کار را انجام می‌دهد.

او می‌افزاید که به آلت کوین‌ها درکل به‌عنوان دوستان دیوانه بیت کوین نگاه و منطبق بر همین ایده، با آنها رفتار می‌کند. او می‌گوید که فرصت‌ها و البته ریسک‌های فراوانی در بازار آلت کوین‌ها وجود دارد.

در ادامه مصاحبه‌گران، گریزی به سابقه پروپیمان فیلب‌فیلب در بازارهای مالی سنتی زدند و از وی پرسیدند که به‌نظرش چه تفاوت‌ها و شباهت‌هایی میان بازارهای سنتی و بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد. فیلب‌فیلب در پاسخ می‌گوید:

به‌طور معمول، آن نوع از نوساناتی که در بازار ارزهای دیجیتال می‌بینیم، در بازارهای سنتی رخ نمی‌دهد. علاوه‌ بر این، بازارهای سنتی به‌دلیل برخوردار بودن از معامله‌گران خبره‌تر، بسیار پیچیده‌تر هستند. بدیهی است که برتری‌یافتن در بازای که تمام جهانیان به نظاره آن نشسته‌اند، بسیار دشواتر از بازار ارزهای دیجیتال است.

دیفای: قلمرو جولان قماربازان، پروژه‌ها دیر یا زود ارزش خود را از دست می‌دهند

مصاحبه‌گران در ادامه از فیلب‌فیلب پرسیدند: «آیا در مورد آلت کوین خاصی، پیش‌بینی افزایش قیمت داری و می‌توانی اسم دو سه تا از کوین‌هایی که فکر می‌کنی ظرف چند سال آینده سروصدا به‌پا می‌کنند، به ما بگویی؟»

فیلب‌فیلب در پاسخ می‌گوید که نسبت به آلت‌ کوین‌ها بی‌طرف است و علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری بلندمدت روی آنها ندارد. با این حال، اذعان می‌کند که در این برهه زمانی می‌خواهد استثنائا روی اتریوم سرمایه‌گذاری کند. فلیپ‌فلیپ در ادامه گفته است که اگر قرار باشد شماری از پروژه‌های دیفای را انتخاب کنم، آن پروژه‌ها یونی‌سواپ (Uniswap) و توکن نظارتی آن یعنی یونی و یرن فایننس (Yearn Finance) هستند.

فیلب‌فیلب در ادامه با اشاره به دیفای که این چند ماه، حسابی روی بورس بود، می‌گوید:

آنچه من می‌بینم، بی‌شباهت به صندلی‌بازی نیست؛ موسیقی به نواختن ادامه می‌یابد و به ناگاه متوقف می‌شود و دیگر صندلی برای نشستن باقی نمانده و پروژه‌ها مجبورند یکی‌یکی میدان را ترک کنند و شاهد سقوط خود باشند. هر دارایی جدیدی که در حوزه دیفای پا به عرصه بگذارد، با ریسک بیشتری مواجه است و در پایان، تنها شمار اندکی از پروژه‌ها می‌توانند برنده شوند.

فیلب‌فیلب می‌افزاید:

‌هم‌اکنون دیفای، قلمرو جولان قماربازان شده است. شاید مشابه آنچه در جنون ICO در سال ۲۰۱۷ رخ داد، در حال شکل‌گیری باشد، اما پرواضح است که هنوز در روزهای نخست خود قرار دارد؛ بنابراین باید اجازه بدهیم که تب و تاب بازار فروکش کند و پروژه‌های به‌دردنخور از بازی حذف شوند تا در ادامه با پیوستن سرمایه‌های خرد به بازار، شاهد تغییر حال و هوا در حوزه دیفای باشیم.

احتمال صعود بیت کوین به آستانه ۱۴,۰۰۰ دلار تا سال ۲۰۲۱؟

مصاحبه‌گران در خاتمه از فیلب‌فیلب در مورد آینده بیت کوین و بهای این ارز دیجیتال پیشتاز در ماه‌های پیش رو پرسیده‌اند.

فیلب‌فیلب در پاسخ به آنها می‌گوید:

در کوتاه‌مدت، رابطه تنگاتنگی میان بیت کوین و بازارهای سنتی برقرار خواهد بود و فکر می‌کنم سررشته کار، چندصباحی دست بازارهای سنتی باشد. فعلاً انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده را در پیش داریم و همه‌گیری کرونا نیز خیال توقف ندارد، بنابراین فکر می‌کنم بازارهای سنتی به‌ويژه طلا و نقره، هم‌بستگی نزدیکی با بیت کوین خواهند داشت.

فیلب‌فیلب در ادامه می‌افزاید که در این اتفاق، مصلحتی نهفته است و امید می‌رود دارایی‌های سخت، عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارند. وی می‌گوید:

البته بیت کوین، چیزی است که ما از آن حمایت می‌کنیم.

فیلب‌فیلب در مورد پیش‌بینی خود از قیمت احتمالی بیت کوین در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۰ می‌گوید:

بسته به اینکه اوضاع چگونه پیش می‌رود، می‌توانیم در سه‌ماهه چهارم سال جاری، شاهد روندی صعودی تا آستانه ۱۴,۰۰۰ دلار باشیم. هم‌اکنون در سال ۲۰۲۰ به‌سر می‌بریم و پیش‌بینی، از هر زمان دیگری دشوارتر شده است.

گفتنی است به‌عقیده فیلب‌فیلب، سطح ۸,۸۰۰ دلار، یک سطح محتمل در صورت وقوع روند نزولی است. او در ادامه می‌گوید:

متأسفانه نمی‌توانم آن‌طور که شاید و باید دلایل خود را برای این پیش‌بینی تشریح کنم. سال، سال ۲۰۲۰ است و همه چیز هم ممکن!

فیلب‌فیلب در مورد برنامه‌هایش در سال جاری می‌گوید که درصدد است روی رشد پلتفرم دیسن‌تریدر تمرکز کند. دیسن‌تریدر، پلتفرمی است که فیلب‌فیلب با همکاری فیلیپ سويفت (Philip Swift) کار را روی آن آغاز کرد. هدف از راه‌اندازی این پلتفرم، کمک به معامله‌گران برای سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌تر است.

قرار است محتوای آموزشی، مدیریت زنده موقعیت‌های معاملاتی، تشریح اندیکاتورها و دیگر موارد در این پلتفرم در اختیار آحاد معامله‌گران علاقه‌مند قرار بگیرد. فیلب‌فیلب می‌گوید:

سرمایه‌گذاران به‌دلیل نوسانات ذاتی ارزهای دیجیتال علاقه‌مندند که وارد وادی معامله‌گری بشوند، بنابراین من می‌خواهم با آموزش روش‌های مدیریت ریسک، آنها را در این مسیر پرخطر یاری کنم تا بتوانند از سرمایه خود محافظت و از بروز نوسانات زیاد در سبد سرمایه‌گذاری خود جلوگیری کنند.

فیلب‌فیلب می‌گوید پس از تحقق این هدف، روی توسعه محصولات خودکار و حتی راه‌اندازی یک صندوق سرمایه‌گذاری قانونی مبتنی بر بیت کوین تمرکز خواهد کرد.

guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

6 دیدگاه
شاهین
شاهین
3 سال و 5 ماه قبل

طلا امروز ۲۰دلار در اونس گرونتر شد حالا خبرای صعودیم راه افتاد ولی باید اینو درنظر گرفت طلا صعوداش منطقیتر از بیته مثلا اگر طلا ۲ درصد صعود کنه بیت که معمولا احساسیو هیجانیتر رفتار کرده ممکنه تا سوو نیم درصد صعود کنه و موقع ریزش هم ضرربیشتری به خریدارا بزنه

محمد صدرایی
محمد صدرایی
3 سال و 5 ماه قبل

بیت کوین نعمت بزرگی برای مردم دنیاست برای ایرانیها هم خیلی خوب بوده از اول امسال تا الان سه برابر شده قیمتش، ایشالا بریم برای بیت کوین 600 میلیون تومنی تا اوایل زمستان امسال

سیدمصطفی میرباقری
سیدمصطفی میرباقری
3 سال و 5 ماه قبل

ولی جالبه ها.
از ۱۰۰هزارتا و ۲۵۰هزار تا رسیدن به ۳۶۰۰۰تا.
بعد الانم رسیدن به ۱۴۰۰۰تا
یه ماه دیگه هم احتمالا میگن ۱۰۰۰۰تا
آخرش هم سال رو با ۸هزارتا احتمالا به پایان میرسونه

سیدمصطفی میرباقری
سیدمصطفی میرباقری
3 سال و 5 ماه قبل

بالا پایین شدنش کی منطقی بوده که حالا حرف از منطقی بودن قیمتش میزنن؟

ehsan
ehsan
3 سال و 5 ماه قبل

این بازار ارزهای الکترونیک هم بازی کثیفی باهامون شروع کردنا . . . !

A00
A00
3 سال و 5 ماه قبل
پاسخ  ehsan

تو این بازی کسی میبره که صبر بیشتری داشته باشه و به شایعات توجه نکنه .....