کارمزدهای بیت کوین با وجود افزایش قیمت این ارز دیجیتال پایین مانده است

کارمزدهای بیت کوین با وجود افزایش قیمت این ارز دیجیتال پایین مانده است

کارمزد تراکنش‌های بیت کوین در حال حاضر ۱۰ درصد پایین‌تر از زمانی است که قیمت این ارز دیجیتال در اوج تاریخی خود قرار داشت. این در حالی است که ویتالیک بوترین معتقد است به‌زودی شاهد افزایش دوباره کارمزدها خواهیم بود.

به گزارش کوین تلگراف، علیرغم خیز جدید بیت کوین برای عبور از اوج قیمت سال ۲۰۱۷، سطح کارمزدهای شبکه اختلافی قابل‌‌توجه با سطح کارمزدها در آن سال دارد.

کارمزد فعلی تراکنش‌های بیت کوین در محدوده ۳.۵ دلار قرار دارد که اصلا شبیه به وضعیت آن در سال ۲۰۱۷ نیست. در آن زمان ارسال بیت کوین کارمزدی بیش از ۵۰ دلار به همراه داشت. این در حالی است که میانگین ارزش تراکنش‌های به ۲۰۰,۰۰۰ دلار نزدیک می‌شود؛ این یعنی، جهش فعلی معاملات خرد دیوانه‌واری که در سال ۲۰۱۷ باعث رسیدن قیمت بیت کوین به حدود ۲۰,۰۰۰ دلار شد را همراه خود نمی‌بیند.

ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم، معتقد است که کارمزدهای بیت کوین مدت چندانی در این محدوده باقی نمی‌ماند. او در توییتر اعلام کرد که افزایش غیرقابل‌اجتناب کارمزد تراکنش‌ها، باعث راندن بخش عمده‌ای از کاربران می‌شود. او در توییت خود نوشت:

با توجه سناریوی پذیرش گسترده بیت کوین، چرا قابلیت‌های منحصربه فرد بیت کوین، باعث افزایش نرخ کارمزد پایه شبکه و در نهایت ناتوانی بخش بزرگی از کاربران برای ورود به شبکه بیت کوین می‌شود؟ و چرا گسترش این قابلیت در راه‌حل‌های لایه دوم، برای حل محدودیت‌های دشوار است؟

صد البته، از داده‌ها این طور برداشت نمی‌شود که در شرایط فعلی احتمال افزایش شدید کارمزدها وجود داشته باشد. برای فهم این مسئله که چه اتفاقی در حال رخ دادن است، باید به سراغ تراکنش‌های پردازش‌شده، ارزش آنها و تعداد بیت کوین‌هایی که برای بلندمدت نگه‌داری شده‌اند برویم.

ممپول (Mempool) یا فضایی که تراکنش‌های تأییدنشده در آن قرار دارند، نشان می‌دهد که روزانه چیزی حدود ۳۸۹۰۰ تراکنش تأییدنشده در شبکه وجود دارد که تنها ۲۰ درصد سال ۲۰۱۷ است.

تراکنش‌های ممپول بیت کوین
تراکنش‌های ممپول بیت کوین

نه تنها تعداد تراکنش‌های تأییدنشده بیت کوین در مقایسه با جهش صعودی سال ۲۰۱۷ بسیار کم است، بلکه همزمان با افزایش قیمت، شاهد افزایشی در این زمینه هم نبودیم. در واقع، میانگین متحرک ۷ روزه نشان می‌دهد که مجموع این تراکنش‌ها به نسبت سال ۲۰۱۹ در حال کاهش است.

تراکنش‌های تأییدشده روزانه
تراکنش‌های تأییدشده روزانه

ماه اکتبر (آبان)، میانگین تراکنش‌های بیت کوین از میانگین تراکنش‌های سال ۲۰۱۷ و محدوده ۱۵۰,۰۰۰ دلار عبور کرد. ۱۰ روز پیش، این میانگین بالای ۱۹۰,۰۰۰ دلار قرار داشت که نشان می‌دهد با توجه به کاهش تعداد تراکنش‌ها، ارزش آنها بیشتر شده است؛ این یعنی در حال حاضر افراد یا نهادهای ثروتمندتری تراکنش انجام می‌دهند.

کاربران بیت کوین بیش از آن که تراکنش انجام دهند، ارزهای خود را نگه می‌دارند. تعداد بیت کوین‌های روی صرافی‌ها هم به‌سرعت در حال کاهش است. داده‌های گلاسنود (Glassnode) نشان می‌دهد که این تعداد از ابتدای سال جاری میلادی تا به حال ۱۸ درصد کاهش یافته است.

چینالایسیس (Chainalysis) در ادعای اخیر خود عنوان کرده بود که تنها ۳.۴ میلیون بیت کوین برای خرید وجود دارد و بقیه بیت کوین‌ها در اختیار سرمایه‌گذاران بلندمدت است.

guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

5 دیدگاه
علی
علی
3 سال و 3 ماه قبل

سلام
از دوستان و مدیران سایت سوالی داشتم.ممنون میشم راهنمایی کنید
در حال حاضر سرعت ارسال و کانفیرمیشن کدوم یک از این ارزها از همه بالاتره؟ چون سرعت ارسال از همه برام مهمتره و باید تو کیف پول مقصد واریز و تایید بشه: >>> ( بیت کوین ، اتریوم ، لایت کوین ، ریپل ، ترون ، تتر ، استلار ، دش )
و اینکه اگر اطلاعی در مورد زمان ارسال به دقیقه هم دارید ممنون میشم خلاصه بنویسید.منبع مطمعن و به روز پیدا نکردم که اینها رو بنویسه.
ممنون ار همگی

م. کیانی
م. کیانی
3 سال و 3 ماه قبل

سلام کسی هست که بیت کوئین منو بخره اکانت من4000 دلاره که الان مقدار1600دلار هم سود اضافه شده اگه کسی خریدارهست درخدمتم

تریدر
تریدر
3 سال و 3 ماه قبل

وقتی اخبار در مورد ریزش زیاد میشه و بعدش یه سری نهنگ شروع به عرضه میکنند روند نزولی شکل میگیره و بعد از اون بقیه هم از ترس ضرر دارایی هاشون رو میذارن برای فروش یعنی همون چیزی که نهنگها میخوان، و اینجاست که نهنگهایی که خودشون با اخبار و عرضه در بازار باعث ریزش بازار شدن در کف شروع میکنن به جمع کردن دارایی های کسانی که از روی ترس فروختن واین بازی تا جایی ادامه داره که سرمایه گذاران خرده پا به یک خرد جمعی برسن و بفهمن که تا قیمت یه کم اومد پائین وقتی روند غالب صعودی هست دارایی هاشون رو حراج نکنن و بعد که دوباره رفت بالا با قیمت بالاتر همون دارایی رو برن و بخرن، دید کوتاه مدت همیشه شما رو دچار ضرر میکنه

ETHBULL
ETHBULL
3 سال و 3 ماه قبل
پاسخ  تریدر

یکی از دلایل فشار فروش اوردرههای اتوماتیکی هست که به صورت زنجیره ای و دومینو وار پشت سر هم انجام میشن وگرنه اینطور نیست که اکثرا از ترس بفروشن . دلیل مهم این نوع سقوط ها انجام موقعیت های اتوماتیک استاپ ضرر در پنل های ترید هست

امین
امین
3 سال و 3 ماه قبل

یعنی دارن ذخیره میکنن؟