مدت‌هاست که نوسانات بیت کوین از نوسانات سهام تسلا کمتر است

مدت‌هاست که نوسانات بیت کوین از نوسانات سهام تسلا کمتر است

نوسانات و بی‌ثباتی بیت کوین همواره در نوک پیکان انتقادات فعالان بازار مالی قرار داشته است، اما این ارز دیجیتال پیشتاز، در مقایسه با آنچه سهام تسلا طی ماه‌های اخیر از خود به نمایش گذاشت، ساحل آرامش قلمداد می‌شود.

به گزارش کوین دسک، بر اساس داده‌های نوسانات سی‌روزه، سهام خودروسازی تسلا (TSLA) از اواخر ماه ژوئن (اوایل تیر)، شاهد تغییرات روزانه بیشتری در مقایسه با بیت کوین بوده است.

علاوه بر این، شکاف نوسانات میان این دو دارایی طی هفته‌های اخیر افزایش یافته است.

بر اساس داده‌های دریافتی از تریدینگ ویو، بیت کوین در ۱۴ روز از ۲۷ روز گذشته (یعنی تقریباً ۵۲ درصد از این بازه زمانی)، شاهد نوسانات روزانه‌ کمتر از ۱.۲۵ درصد بوده است.

با این حال، مطابق با داده‌های منتشرشده از سوی اسکیو در روز گذشته، سهام تسلا تنها در ۶ درصد از این بازه زمانی، زیر ۱.۲۵ درصد نوسان داشته است.

نمودار نوسانات قیمتی بیت کوین و سهام تسلا
نوسانات قیمتی بیت کوین و سهام تسلا. منبع: کوین دسک

امانوئل گو (Emmanuel Goh)، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل اسکیو می‌گوید:

مردم فکر می‌کنند که بیت کوین یک دارایی به‌شدت نوسانی و بی‌ثبات است، حال آنکه این ارز دیجیتال، نوسانی‌تر از بسیاری از سهام‌های پرطرفدار بازار بورس نیست.

با نگاهی به نمودار تغییرات قیمتی بیت کوین و سهام تسلا می‌توان دریافت که در ماه جاری، ارتباط دوسویه‌ای میان این دو دارایی برقرار بوده و نمودارها یک مثلث انقباضی (محدوده‌های قیمتی باریک) را تشکیل داده‌اند.

با این حال، ارزش سهام تسلا در مقایسه با چنین روزی در ماه گذشته، شاهد ۱۸ درصد افت بوده؛ در حالی که بهای بیت کوین تنها ۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

نمودارهای روزانه بیت کوین و تسلا
نمودارهای روزانه بیت کوین و تسلا.منبع: تریدینگ ویو

نوسانات تاریخی سی‌روزه بیت کوین که شاخصی برای اندازه‌گیری تغییرات قیمتی بیت کوین طی ۳۰ روز گذشته است، از سوم سپتامبر (۱۳ شهریور) به این سو در حوالی ۵۵ درصد ثابت باقی مانده است.

علاوه بر این، نوسانات ضمنی سی‌روزه این ارز دیجیتال نیز به ۴۴ درصد کاهش یافته است که پایین‌ترین سطح طی دو سال اخیر است. گفتنی است نوسانات ضمنی سی‌روزه درواقع مبین انتظارات سرمایه‌گذاران از میزان نوسانات قیمتی طی چهار هفته آتی است.

در گذشته، همواره پیش از رسیدن شاخص نوسانات ضمنی به کمتر از ۵۰ درصد، تغییرات قیمتی چشم‌گیری رخ داده است.

هم‌اکنون در لحظه نگارش این مطلب، بیت کوین در محدوده ۱۰,۶۹۹ دلار دادوستد می‌شود که نشان از کاهش ۱.۸۶ درصدی آن طی شبانه‌روز اخیر دارد.

نمودار بافت‌نگار MACD نیز که برای شناسایی تغییرات و قدرت روندها استفاده می‌شود، به پایین منطقه صفر نزول کرده است.

از این رو، احتمال دارد که بیت کوین در کوتاه‌مدت با فشار فروش مواجه شود.

guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

2 دیدگاه
سیدمصطفی میرباقری
سیدمصطفی میرباقری
3 سال و 5 ماه قبل

خوب اینو هرکی میدونه که یکی از روشهای کسب درآمد نوسان گیری هست. پس نوسان داشتن تسلا به این صورتی که الان هست یه امتیاز مثبت هست براش

نهنگ بیچاره دشمن خونی ساتوشی
نهنگ بیچاره دشمن خونی ساتوشی
3 سال و 5 ماه قبل

برای ترید نوسان خوبه اینجوری سهام تسلا عالیه