رقم تراکنش‌های آزمایشی ارز دیجیتال چین به ۱۶۲ میلیون دلار رسید

رقم تراکنش‌های آزمایشی ارز دیجیتال چین به ۱۶۲ میلیون دلار رسید

طبق اعلام مقامات چینی، بانک مرکزی چین در برنامه‌های آزمایشی ارز دیجیتال ملی این کشور تاکنون تراکنش‌هایی به ارزش ۱.۱ میلیارد یوان (۱۶۲ میلیون دلار) را پردازش کرده است.

به گزارش «The Block» و به نقل از خبرگزاری چاینامورنینگ پست (China Morning Post)، فان یی فی (Fan Yi Fei)، معاون بانک مرکزی چین، جزئیات جدیدی از ارز دیجیتال ملی چین منتشر کرده است. فان یی فی در صحبت‌هایش در کنفرانس مجازی سیبوس ۲۰۲۰ (Sibos ۲۰۲۰) که شرکت سوئیفت آن را برگزار کرد، گفت:

تا اواخر اوت (اوایل شهریور) ۳.۱۳ میلیون تراکنش با استفاده از این ارز دیجیتال پردازش شده است.

گفتنی است این اولین باری است که مقامات رسمی چین جزئیات خاصی از یوان دیجیتال ارائه می‌دهند. معاون بانک مرکزی چین همچنین تأیید کرد که برنامه‌های آزمایشی که در چندین شهر بزرگ از جمله شنژن (Shenzhen) و شیانگ‌آن (Xiongan) در حال اجرا هستند، «پیشرفت‌های مثبتی» داشته‌اند. وی گفت که این برنامه‌های آزمایشی در المپیک زمستانی سال ۲۰۲۲ نیز اجرا می‌شوند.

بنا بر اظهارات فان یی فی، بیش از ۶,۷۰۰ مورد از استفاده‌های یوان دیجیتال تا به اینجا آزمایش شده است. این موارد شامل پرداخت صورت‌حساب، حمل‌ونقل و خدمات دولتی می‌شود. فان همچنین گفت که دولت از «بسته‌های سرخ» یوان دیجیتال هم برای پاداش‌دادن به فعالان حوزه پزشکی که در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند، استفاده کرده است. ظاهراً با این بسته‌ها می‌توان در فروشگاه‌های منتخب شهر لوهو (Luohu) خرید کرد.

فان یی فی همچنین گفت:

بانک مرکزی چین به یوان دیجیتال به‌عنوان یک زیرساخت مالی مهم برای آینده نگاه می‌کند.  

وی در ادامه اظهار داشت که پیش از این، بیش از ۱۱۳,۳۰۰ کیف پول دیجیتال شخصی و حدود ۸,۸۰۰ کیف پول دیجیتالِ تجاری به‌عنوان بخشی از معاملات آزمایشی ایجاد شده است.

جزئیاتی که معاون بانک مرکزی چین اعلام کرده است نشان می‌دهد که سیستم پرداخت الکترونیکی ارز دیجیتال چین (DC/EP) در آستانه راه‌اندازی رسمی است. چین تحقیقات خود را در خصوص ارزهای دیجیتال از سال ۲۰۱۴ آغاز کرد. به‌عقیده بسیاری، چین در این حوزه از بسیاری از کشورها جلوتر است. گفتنی است آمریکا و اتحادیه اروپا نیز اخیرا کار بر طرح‌های خود را در زمینه ارز دیجیتال ملی آغاز کرده‌اند.

بانک مرکزی اروپا هفته گذشته گزارش جامعی در خصوص یورو دیجیتال منتشر و اعلام کرد که در صورت نیاز باید برای صدور یک ارز دیجیتال آماده باشیم. همچنین فدرال رزرو آمریکا با مشارکت چندین بانک فدرال منطقه‌ای در حال تحقیق بر روی ارزهای دیجیتال است.

guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

3 دیدگاه
مرتضی
مرتضی
3 سال و 4 ماه قبل

سلام خانم ندیمی
این ارز دیجیتال یوان چین رو برای فروش ارائه شده واگر ارائه شده چطور میشه خرید.

مانی هخامنش
مانی هخامنش
3 سال و 5 ماه قبل

درود بر شما
برای چین کمونیست این رقم اصلا به حساب نمیاد تمام این مبلغم خود حکومتش توی بازار سوری درست کرده که تریدرارو به سمت خودش بکشونه بهتون قول میدم حتی یه ادم معمولی روی این شت کوین سرمایه نزاشته فقط حجم معاملاتو سوری بالا بردن که توی چشم بیاد.یه روزی بهتون گفتم که چین یه ویروسه که تمام دنیارو الوده کرده و با مترسک چینی خودش ویروس ارز دیجیتال جاستین سان بستریو فراهم کرد که بتونه توی بازار دست ببره این شت کوین جدیدشم ادامه همون برنامست.به کمونیست جماعت نمیشه اعتماد کرد چون اینا همون کسایین که ویروس چینیو توی کره زمین پخش کردن تا اقتصاد رو به نابودی خودشونو نجات بدن الانم دارن با شت کوین جدیدشون دوباره تلاش میکنن که اقتصادشونو بالا بکشن ولی دیگه نمیتونن.
پاینده ایران

مصطفی
مصطفی
3 سال و 5 ماه قبل

اسم ارز کشورشون چیه؟