تعداد سرمایه‌گذاران بیت کوین به امید رشد قیمت این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است

تعداد سرمایه‌گذاران بیت کوین به امید رشد قیمت این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است

داده‌های درون‌زنجیره‌ای نشان می‌دهد که میزان هودل‌کردن (نگه‌داری و امتناع از فروش) میان سرمایه‌گذاران خرد بیت کوین افزایش یافته است. این سرمایه‌گذاران امیدوارند که در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۱ شاهد آغاز روند صعودی بیت کوین باشند.

به گزارش کوین تلگراف، داده‌های جدید نشان می‌دهد که رفتار قیمتی کنونی بیت کوین، حاکی از افزایش هودل میان سرمایه‌گذاران در مقایسه با چرخه‌های صعودی پیشین این ارز دیجیتال است.

ویلی وو (Willy Woo)، تحلیل‌گر درون‌زنجیره‌ای سرشناس می‌گوید که شاخصی به نام بازتابندگی (Reflexivity) طی ماه‌های اخیر روندی افزایشی داشته است. وو می‌افزاید که این شاخص، میزان تمایل سرمایه‌گذاران را برای هودل‌کردن بیت کوین‌های خود در زمان افزایش قیمت اندازه‌گیری می‌کند. درواقع، شاخص بازتابندگی، روشی جایگزین برای سنجش فعالیت هودل‌کردن میان سرمایه‌گذاران خرد است.

نمودار ارزش بازار بیت کوین به‌ازای هر دلار سرمایه‌گذاری‌شده (شاخص بازتابندگی)
ارزش بازار بیت کوین به‌ازای هر دلار سرمایه‌گذاری‌شده (شاخص بازتابندگی). منبع: ویلی وو

برای اثبات این داعیه که سرمایه‌گذاران خرد، در حال حاضر، در مقایسه با چرخه‌های صعودی پیشین، تمایل بیشتری به هودل‌کردن دارند، دلایل متعددی وجود دارد.

اگر روند صعودی بیت کوین در سال ۲۰۲۱ آغاز شود، بسیاری از سرمایه‌گذاران به دیده یک رالی صعودی پساهاوینگ به آن نگاه می‌کنند. به‌طور تاریخی، بیت کوین ۱۲ تا ۱۵ ماه پس از وقوع هاوینگ، سقف تاریخی تازه‌ای را ثبت می‌کند. از این رو، با توجه به رفتار بنیادی بیت کوین برای آغاز یک روند صعودی پس از هر هاوینگ، اتخاذ راهبرد هودل‌کردن از سوی سرمایه‌گذاران خرد می‌تواند راهکاری باشد که آنها را از جا ماندن از قافله صعودی قیمت‌ها حفظ کند.

علاوه بر این، بیت کوین، آستانه‌ ویژه‌ای از انعطاف‌پذیری را در برابر وقوع رویدادهای نامطلوب پیش‌بینی‌ناپذیر یا قوی سیاه در بازارهای مالی از خود نشان داده است. پیش‌تر این ارز دیجیتال پیشتاز پس از بازیابی از سقوط اولیه ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا در ماه مارس (اسفند ۹۸)، توانست خود را در بالای سطح قیمت ۱۰,۰۰۰ دلار حفظ کند.

ناگفته نماند که چندی پیش، همزمان با شکایت کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) از صرافی بیتمکس به اتهام نقض قانون رازداری بانکی (Bank Secrecy Act)، قیمت بیت کوین با افت مواجه شد.

گفتنی است پس از انتشار اطلاعیه CFTC مبنی بر اعلام وصول شکایت از بیتمکس، قیمت بیت کوین به زیر ۱۰,۵۰۰ دلار سقوط کرد، اما به‌سرعت توانست دوباره به سطح حمایت ۱۰,۷۰۰ دلار بازگردد. وو می‌گوید که این اتفاق، برآیند تلاقی دو عامل اصلی است. او می‌افزاید:

شاخص بازتابندگی، بیانگر میزان تمایل هودلرها به نگه‌داری کوین‌های خود در زمان افزایش قیمت است. من پیش‌تر انتظار داشتم که این شاخص در فاز شیدایی بازارهای صعودی افزایش پیدا کند، اما این چنین نشد و در دو چرخه صعودی پیشین، این شاخص ثابت باقی ماند. اکنون اما بازتابندگی در حال افزایش است و اگرچه در حال حاضر، ما به سرمایه‌گذاری بیشتری برای کسب بازدهی مشابه نیاز داریم، اما اثر هودلرهایی که سخت به نگه‌داری کوین‌های خود پایبندند، باعث شده شاخص بازتابندگی به‌ازای هر دلار سرمایه‌گذاری‌شده افزایش یابد.

در حالی که وارد سه‌‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ شده‌ایم، فعالان بازار بر این باورند که انتخابات پیش‎روی ریاست جمهوری آمریکا می‌تواند به سود بیت کوین باشد. از سویی دیگر، افزایش هودل میان سرمایه‌گذاران نیز می‌تواند عامل دیگری برای حفظ بهای بیت کوین در بالای سطوح فعلی باشد.

سو ژو (Su Zhu)، مدیرعامل تری اروز کپیتال (Three Arrows Capital) می‌گوید که پیروزی حزب دموکرات به‌دلایل مختلف می‌تواند کاتالیزوری برای بهای بیت کوین باشد. او همچنین بر این باور است که انتخاب مجدد ترامپ نیز به‌دلایل دیگری باز هم به‎نفع بیت کوین تمام می‌شود. ژو می‌افزاید:

انتخاب بایدن می‌تواند به‌شدت برای بیت کوین سودمند باشد؛ چرا که حزب دموکرات درصدد است برای جبران کسری بودجه و مقابله با کاهش شاخص دلار، اجرای مفاد نظریه پولی مدرن را در دستور کار خود قرار دهد. با این حال، انتخاب ترامپ نیز به وقوع اتفاق مشابهی می‌انجامد و از این رو از منظر منافع سرمایه‌گذاران بیت کوین، تفاوت چندانی ندارد که ترامپ انتخاب شود یا بایدن.

پیش‌تر پیتر برانت (Peter Brandt)، معامله‌گر سرشناس گفته بود که نمودارهای بلندمدت بیت کوین بر وقوع روند صعودی قدرتمندی در آینده دلالت می‌کنند. در واقع ترکیبی از عوامل تکنیکال، بنیادی و افزایش میزان هودل میان سرمایه‌گذاران می‌تواند جرقه آغاز روند صعودی بیت کوین را در سال ۲۰۲۱ شعله‌ور کند.

guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

2 دیدگاه
محمد صدرایی
محمد صدرایی
3 سال و 6 ماه قبل

ورود سرمایه‌گذاران سازمانی به عنوان پیش ران برای موشک افزایش قیمت عمل خواهد کرد تا الان حدود ششصد هزار بیت کوین در صندوق سرمایه سازمانها جای گرفته،رشد تعداد سرمایه‌گذاران سازمانی به اضافه سرمایه‌گذاران خرد قیمت بیت کوین را در اواخر 2021 شش رقمی خواهد کرد، و به موازات آن قیمت آلت کوینها هم منفجر خواهد شد، به آینده امیدوار باشید.

مجتبی
مجتبی
3 سال و 6 ماه قبل

به نظرم این ملاک درستی برای افزایش امید هادل کننده ها برای افزایش قیمت نیست.
منطقا کسی که روی حدود 10 کا خرید زده ، به امید 20 کا و بیشتر نگه داشته(حداقل دوبرابر شدن سرمایه اش)