اتریوم کلاسیک برای بازگشت کارت‌های گرافیک قدیمی به زنجیره ماینینگ آپدیت خواهد شد

اتریوم کلاسیک برای بازگشت کارت‌های گرافیک قدیمی به زنجیره ماینینگ آپدیت خواهد شد

دستگاه‌های چهار گیگابایتی به زودی جایگاه خود را در خانواده اتریوم کلاسیک بازخواهند یافت.

به گزارش کوین تلگراف، اتریوم کلاسیک در حال برنامه‌ریزی برای اجرای هاردفورک ثانوس (Thanos) است. این به‌روزرسانی قابلیت استخراج کارت‌های گرافیکی با رم چهارگیگابایتی را در شبکه اتریوم کلاسیک برای چند سال دیگر تضمین خواهد کرد.

این به‌روزرسانی برای بلاک شمارهٔ ۱۱,۷۰۰,۰۰۰ برنامه‌ریزی شده است که قرار است حدود ۲۸ تا ۲۹ نوامبر (۸ یا ۹ آذر) استخراج شود. این به‌روزرسانی الگوریتم استخراج Ethash را به حالت قبلی بازمی‌گرداند.

Ethash مجموعه‌ای از داده‌های از پیش محاسبه‌شده را نشان می‌دهد که در طول فرایند استخراج استفاده می‌شوند و «DAG» نام دارند. این داده‌ها با سرعت متوسط حدود یک گیگابایت در هر ۱۸ ماه رشد می‌کنند و در حال حاضر در آستانهٔ رسیدن به ۴ گیگابایت هستند. این مسئله برای بسیاری از کارت‌های گرافیکی و برخی از ASICها که برای استخراج Ethash استفاده می‌شوند، مشکل ایجاد می‌کند، چراکه این دستگاه‌ها دیگر قادر به استخراج اتریوم کلاسیک نیستند.

این سازوکار یکی از مهم‌ترین اجزای الگوریتم Ethash برای مقابله با دستگاه‌های ASIC است. مموری نسبتاً گران است و افزایش مداوم DAG سرانجام باعث ضعف عملکرد هر دستگاه ASIC و دلسردی سرمایه‌گذاران بزرگ برای این دستگاه‌ها خواهد شد.

هدف از هاردفورک ثانوس، کاهش اندازهٔ DAG به نصف است تا دستگاه‌های چهار گیگابایتی بتوانند تا سه سال دیگر هم به استخراج ادامه دهند.

هدف اصلی از این هاردفورک، جذب هش ریت شبکه اتریوم است که قرار است دستگاه‌های ۴ گیگابایتی تا پایان سال جاری میلادی به کلی از آن خارج شوند.

با توجه به چندین مورد از حملات موفقیت‌آمیز ۵۱ درصد به شبکه اتریوم کلاسیک، جامعه این ارز در تلاش است تا نرخ هش را بالا ببرد و مقاومت خود را در برابر تلاش‌های بعدی برای دستکاری شبکه افزایش دهد.

پیشنهاد دیگر برای رفع مشکل این بود که الگوریتم استخراج به کلی عوض شود. اما این پیشنهاد بسیار بحث‌برانگیز است و ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشد. بنابراین فعلاً هاردفورک ثانوس برای رفع موقت مشکل اعمال شده است تا هش ریت و امنیت شبکه را افزایش دهد.

طبق آمار ارائه‌شده توسط Hive، حدود ۲۴ درصد از ماینرهای اتریوم کلاسیک هنوز از کارت‌های گرافیکی ۴ گیگابایتی استفاده می‌کنند. هش ریت اتریوم کلاسیک فقط کمی بیشتر از یک درصد از هش ریت اتریوم است. بنابراین، حتی اگر درصد کمی از استخراج‌کنندگان اتریوم به شبکه اتریوم کلاسیک کوچ کنند، امنیت آن به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت.

guest

استفاده از محتوای توهین‌آمیز، غیراخلاقی، دیدگاه‌های غیراقتصادی، تبلیغات و اطلاعات تماس یا لینک‌های نامرتبط ممنوع است.

نقض قوانین ممکن است منجر به عدم تأیید دیدگاه‌ها یا مسدودسازی حساب کاربران شود.

6 دیدگاه
میلاد محرابی
میلاد محرابی
3 سال و 2 ماه قبل

سلام با ریگ ماینینگ استخراج اتریوم کلاسیک هم به اندازه اتریوم سود اوره؟

ابراهیم
ابراهیم
3 سال و 3 ماه قبل

موضوع pos شدن ماین در اتریوم چی شد؟ ماینینگ اتریوم کلا جمع میشه؟ این موضوع رو واقعا هر چقدر پیگیری کردیم هیچ کس جواب درستی واسش نداشت

مجید جهادی
مجید جهادی
3 سال و 3 ماه قبل
پاسخ  ابراهیم

طی یک تا دو سال آینده به کلی ماینینگ اتریوم جمع میشه

امید کشی زاده
امید کشی زاده
3 سال و 3 ماه قبل

خیلی بد شد من تازه ۴ ماهه ریگ گرفتم مجید خان ارزهای دیگری مثل اتریوم کلاسیک و مونرو و ... میشه هنوز ماین کرد؟

مجید جهادی
مجید جهادی
3 سال و 3 ماه قبل

فعلا ماینینگ اتریوم ادامه داره.
ولی روزی که استخراج اتر به کلی از دور خارج شه، می‌تونید از ریگ‌هاتون واسه استخراج ارزهای دیگه‌ای که الگوریتم استخراج مشابهی دارن استفاده کنید.

علی عباسی
علی عباسی
3 سال و 4 ماه قبل

آیا کارت های ۱۰۶۰ ۳ گیگابایت نویدیا هم کار میکنن؟